preloder
(+48) 22 431 28 12

10 sposobów na zwiększenie zasięgu na Facebooku

My mamy na to sposób!

Już od jakiegoś czasu zasięg organiczny postów firm na Facebooku zdecydowanie spadł. Mark Zuckerberg zmiany w algorytmach dostosował do komunikowania się z innymi osobami. Modyfikacje sprzyjają wyświetlaniu się postów od znajomych, a zasięg postów stron firmowych zdecydowanie spadł.
Jeśli nadal nie wiesz, jak pokierować swoją marką na Facebooku, spieszymy z pomocą, by wytłumaczyć Ci sposoby na dostosowanie publikowanych treści.

1. Atrakcyjna kreacja – grafiki i video

W Social Media niemalże każda firma, która chce zaprezentować swoje produkty lub usługi szerszemu gronu odbiorców, posiada swój Profil. Trzeba zatem przebić się przez ogrom postów i dotrzeć do grupy docelowej. Zamieszczana grafika musi być ciekawa i przyciągać wzrok.
Ostatnio dużą popularnością cieszą się filmiki. Gdy możesz przygotować materiał zawierający etapy pracy Twojej firmy lub opowiedzieć o jej powstaniu – zrób to! Jeśli nie jesteś w stanie zrealizować takiego nagrania, przygotuj animację. W obu przypadkach zwróć uwagę na jakość dźwięku. Pamiętaj o masteringu dźwięku, który świadczy o jakości nagrania. Zastosuj też napisy, gdyż wielu użytkowników przegląda Social Media w sytuacjach, w których nie są w stanie odtworzyć materiału z dźwiękiem, np. w komunikacji publicznej, a nawet w… pracy (!).

2. Publikacje – jak często?

Przyjęte jest, że media społecznościowe nigdy nie zasypiają. Dlatego staraj się nawiązywać relacje poprzez przemyślany harmonogram publikacji postów. Kilka wpisów w tygodniu sprawi, że trafisz do świadomości użytkowników. Pamiętaj również o systematyczności. Brak publikacji lub nudne treści zniechęcają konsumentów. Dlatego dbaj o to, by co jakiś czas wprowadzać nowe kreacje. Zwróć także uwagę, w jakich godzinach Twoi fani są najbardziej aktywni i wówczas zamieszczaj posty. Przecież największy zasięg osiągniesz zaraz po publikacji.

3. Influencer marketing

Dlaczego ta forma promocji jest tak popularna? Współpracując z Infuencerem zyskujemy rozpoznawalność marki również wśród jego stałych odbiorców na kanale YouTube czy na Blogu. Użytkownicy internetu lubią tych, których obserwują, co przekłada się na zaufanie do produktu czy usługi, jaki prezentują. Często współpraca z Infuencerami jest długofalowa, wówczas stają się oni „twarzą” marki.

4. Chatbot

Automatyzacja z jednej strony pozwala na szybki kontakt z użytkownikami, ale pamiętaj, że rozmowa z „prawdziwą” osobą cieszy się większym zainteresowaniem. Warto zatem ustawić chatbot z propozycjami tematów konwersacji lub mechaniczną odpowiedź w przypadku przesłania konkretnego materiału. Użytkownicy mediów społecznościowych z większym zainteresowaniem porozumiewają się przecież z innymi ludźmi niż robotami.

5. Język komunikacji

Ze swoimi fanami na profilu komunikuj się zrozumiałym językiem. Jeżeli Twoi odbiorcy są w wieku powyżej 40 lat, nie stosuj w swoich wypowiedziach zbyt wielu emotikonów. Gdy grupa docelowa jest różnorodna, przygotowuj posty w ten sposób, by zaangażować osoby ze względu na ich wiek i zainteresowania.

6. Komunikatywność

Nigdy nie zostawiaj swoich użytkowników samym sobie. Jeśli konsument zadaje pytanie, zawsze na nie odpowiadaj. Staraj się, by czas Twojej reakcji na wiadomość był jak najkrótszy. Osoby, które zamieszczają komentarz, oczekują, że porozmawiasz z nimi. Pamiętaj, że wchodzenie w interakcje z użytkownikami pozwala na zwiększenie świadomości marki oraz przekłada się na lojalność.

7. Wartościowe treści

Przygotowując posty, zwróć uwagę, by zamieszczane treści zainteresowały konsumentów. Nie możesz stale prezentować swoich produktów i usług, mogą one zająć jedynie 10-20 % Twojego contentu. Co zatem publikować? Skup się na wspieraniu użytkowników. Gdy w swojej dziedzinie czujesz się ekspertem, możesz stosować rady. Każdy lubi ciekawostki oraz zagadki, więc to również pomoże Ci zaangażować fanów.

8. RTM-y

W swoich postach nawiązuj do wydarzeń z otaczającego świata. Możesz wykorzystać typowe święta, ale pamiętaj również o tych szczególnych, np. dzień przytulania. Zdecyduj się na taki zabieg, gdy masz pomysł na to, by wpisywał się on w założenia Twojej marki. Orientuj się także w różnego typu premierach czy też wydarzeniach sportowych. W obliczu mistrzostw świata w piłce nożnej, w ciekawy sposób odwołaj się do nich, np. prowadząc drukarnię zachęć do kibicowania i podkreśl jakość koloru biało-czerwonych barw, nawet w sytuacji gdy „nic się nie stało” 😉

9. Korzystaj z narzędzi

Sprawdzaj, kto jest odbiorcą Twoich treści i kontroluj, jakie posty cieszą się największym powodzeniem. W tym celu zaprzyjaźnij się z Facebook Biznes Managerem oraz Google Analytics. Jeśli widzisz, że niektóre typy postów są bardziej angażujące, regularnie je publikuj.

10. Monitoring

Codziennie sprawdzaj, co dzieje się na Twoim profilu, ale od czasu do czasu śledź również poczynania konkurencji. Postaraj się wczuć w rolę konsumenta, możesz nawet wydrukować sobie swoje posty i sprawdzić, które z nich są dla Ciebie najbardziej atrakcyjne. Gdy coś Ci nie wychodzi, pomyśl, że warto uczyć się na swoich błędach. I co najważniejsze prowadząc profil stań się po prostu człowiekiem, z jakim użytkownicy będą chcieli nawiązywać relacje.

Nie narzekaj na to, że nikt nie lubi Twoich postów, Twoje zaangażowanie przełoży się na zaangażowanie Twoich użytkowników! Pomyśl jak często Tobie zdarzyło się przeczytać cały post a mimo to nie zostawiłeś pod nim reakcji.
Pamiętaj, zasięg też się liczy.









Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML :

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>