To działa – lokalnie
Promowanie małej firmy w wyszukiwarce Google sprawdza się przy pozyskiwaniu klientów dla firm działających lokalnie. Promocja w miejscu działania firmy oprócz ulotek, bannerów i ogłoszeń w lokalnej prasie czy mediach społecznościowych, powinna wykorzystywać również potencjał, jaki daje wyszukiwarka Internetowa. A jest co wykorzystać, ponieważ dzięki niej możemy trafić do osób najbardziej zmotywowanych do zakupu czy skorzystania z usług, często potrzebujących ich tu i teraz!
Daj się znaleźć
Obecność w wyszukiwarce Google pozwala na dotarcie do klientów, którzy potrzebują naszych usług lub produktów i już podejmują kroki w celu ich znalezienia. To sprawia, że linki sponsorowane trafiają do najbardziej zmotywowanych klientów, którzy jeszcze nie znają naszej firmy lub akurat odwiedzają okolice naszego regionu i nie znają lokalnych firm. Takie rozwiązanie sprawdzi się nie tylko w gastronomii czy zakładach fryzjerskich, fotograficznych lub punktu xero, ale również dla usług takich jak warsztat samochodowy, czy usługi sprzątania lub usług remontowych. Po prawdzie praktycznie nie ma branży działającej lokalnie, w której linki sponsorowane emitowane z Google Ads nie pomogą pozyskać nowych klientów. Dlatego pamiętajmy o tym, by klienci mogli natrafić na naszą firmę w swoich poszukiwaniach usług czy produktów przez Internet, ponieważ tacy użytkownicy staną się prawdopodobnie klientami firmy, na którą trafią podczas wyszukiwania w Google.
Jak dobrze wypromować małą firmę w Google?
Działania w linkach sponsorowanych na rynku lokalnym powinny spełniać kilka kryteriów, dzięki którym są w stanie dotrzeć do odpowiednich użytkowników, którzy staną się klientami firmy. Poniżej znajdziesz kilka rad na co warto zwrócić uwagę przy realizacji linków sponsorowanych z Google Ads:
- Zadbaj o dobrze dobrane słowa kluczowe do oferty marki – ogólne i zawężone na lokalne zapytania o produkty i usługi,
- Dostosuj odpowiedni zasięg geograficzny, by trafić do osób znajdujących się w promieniu działania przedsiębiorstwa: odpowiednie dopasowanie z wyświetlaniem tylko na osoby znajdujące się w lokalizacji dla słów ogólnych i dla zainteresowanych lokalizacją przy frazach zawierających określenie lokalizacji, np. „zakład fryzjerski Oleśnica”,
- Wdrażaj śledzenie celów ukazujących efektywność kampanii, czyli połączeń telefonicznych oraz połączenie Google Ads z Google Analytics i śledzenie konwersji takich, jak wizyta na podstronie kontakt, wysłane formularze czy kliknięcia,
- Śledź połączenia z reklam i wdrażaj oddzielne kampanie pod połączenia na mobile,
- Połącz konto Google Ads z Google Maps, wzmocni to twoją na promocję na mapach i zachęci do odwiedzenia firmy,
- Rozważ obecność na wysokich pozycjach z reklamą – przy usługach lokalnych ścieżka decyzyjna klienta jest bardzo krótka, a jeżeli potrzebuje on usługi teraz, nie będzie się zastanawiał i zadzwoni do pierwszej firmy,
- Ustaw reklamy na kilka języków tak, by móc dotrzeć również do osób posługujących się innymi językami, ale tak samo zainteresowanych i szukających wykonywanych przed firmę usług i produktów w danym rejonie,
- Zwróć uwagę na dodanie odpowiedniej liczby reklam (min. 3 reklam tekstowych na grupę i jedna elastyczna) oraz wykorzystanie maksymalnej liczby rozszerzeń w tym dodanie rozszerzenia „Okolice”, w którym podajemy obszar, na którym działamy,
- Dostosuj wykorzystanie dostosowania stawek w zależności od zasięgu naszej firmy.
Gotowe?
Gotowe! Ale nie należy zapominać o późniejszych działaniach. Te powinny opierać się na analizie wyszukiwanych słów kluczowych, lokalizacji użytkowników czy godzin i dni, w których reklama się wyświetlała. Ważna jest stała optymalizacja by wykluczyć wszelkie nietrafne zapytania i dostosować stawki w godzinach, w których najczęściej nasze usługi są wykonywane. Dlatego Google Ads to nie tylko postawienie kampanii, ale i stała optymalizacja działań reklamowych, dodawanie nowych kampanii, np. remarketingowych. Temat Google Ads jest bardzo obszerny a skuteczne wdrożenie i prowadzenie kampanii wymaga odpowiedniej wiedzy eksperckiej, warto więc rozważyć czy przy działaniach z Google Ads nie skorzystać z pomocy agencji, która specjalizuje się w emisje reklam online.