preloder
(+48) 22 431 28 12

Jakie treści SEO są wartościowe dla Google?

Treść, komentarze, udostępnienia

 

Na czym twórca powinien skupić uwagę tworząc content, który będzie wartościowy zarówno dla wyszukiwarki jak i użytkownika?

Człowiek a maszyna

Jak powszechnie wiadomo każdemu specjaliście SEO, wyszukiwarka Google w teorii umieszcza w TOP10 jedynie wartościowe treści. Mało kto jednak wie, że algorytm za to odpowiedzialny, robi to zupełnie inaczej, niż człowiek. Google przełamuje stereotypy mówiące o tym, czym jest wartościowa treść. Dla Google wartość nie jest ani mądrością, ani merytoryką. Nie jest nią także długość tekstu czy tematyka. Dla wielu wartościowy tekst SEO to tekst, który opiera się na wiedzy technicznej, czyniąc go bardzo merytorycznym. Dla Google tekst wartościowy, to tekst popularny, czyli taki, który generuje ruch, zbiera oceny oraz komentarze. To, co w nim się już znajduje, nie ma znaczenia dla wyszukiwarki. Dlatego też od lat niezmiennie na pierwszych stronach znajdują się strony, które generują duży ruch będąc pozbawione wartości z punktu widzenia użytkownika.

Oryginalność w cenie

Google od zawsze powtarza, że treści powinny być tworzone dla użytkowników a nie dla wyszukiwarek. Zatem jaki powinien być tekst SEO, by trafić do przeciętnego użytkownika polskiego Internetu? Tekst SEO powinien być przede wszystkim prosty, czytelny oraz napisany zrozumiałym dla czytelnika językiem. Powinien poruszać tematy, które interesują użytkownika. Dlatego tak wiele mówi się o unikalności i zapobieganiu powielaniu tematów oraz treści. Inspirowanie się tym, co robi konkurencja i jakie porusza na swoim blogu tematy, powoduje, że teksty takie nie mają żadnej mocy dla naszego SEO. Unikalność to nie napisanie tego samego innymi słowami, lecz stworzenie tekstu, który będzie jedyny w swoim rodzaju w sieci. Opisywanie tematu w sposób neutralny, który nie pozwala czytelnikowi opowiedzieć się po jakiejkolwiek stronie, jest produkcją bezwartościowych treści dla użytkowników, jak i dla SEO.

Zdanie warte więcej niż 1 mln zzs

Przykładowo dobry tekst pod SEO w tematyce usług remontowych powinien być stanowiskiem autora na temat danego materiału budowlanego czy usług. Jeśli piszemy o usługach remontowych w Warszawie, to wyraźmy swoje zdanie o cenie, jakości takich usług czy dostępności. Nie wolno bać się wyrażać swojego zdania czy opinii, ponieważ tylko takie teksty mogą przyciągnąć użytkowników, którzy nadadzą mu wartości. Objętość takiego tekstu nie powinna przekraczać 4000 znaków. Najlepsze teksty pod SEO, to te posiadające 3500 znaków ze spacjami. Tekst powinien zawierać konkrety i odpowiedź na stawiane pytane lub rozważania na temat poruszonej kwestii. Niemile widziane jest przenoszenie użytkownika do kolejnych fragmentów, które nie odpowiadają na pytanie lub nie są na temat. Przykładem bezwartościowych tekstów są artykuły na dużych portalach informacyjnych, które nie odnoszą się do tematu.

Przykład: artykuł na temat zmian w ZUS nie podaje konkretnych informacji, liczb, wyliczeń, faktów przydanych dla użytkowników, a w każdym akapicie przypomina, że będą zmiany.

Zaangażowanie

Autor tego typu tekstów nie staje po żadnej stronie, dlatego nie tworzy tekstu dla konkretnej grupy odbiorców, a dla osób, które szybko zrezygnują z dalszego czytania i opuszczą stronę. Kolejnym ważnym elementem jest nadawanie wartości dobrze stworzonemu tekstowi pod SEO. Wartość nadaje się na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest pozycjonowanie takiego tekstu, aby pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania i generował organiczny ruch. Drugim sposobem jest ocenianie go przez użytkowników za pomocą komentarzy czy systemu oceny gwiazdek, co będzie nadawało mu mocy SEO. Dlatego też napisanie dobrego tekstu jest wyłącznie pierwszym krokiem. Kolejnym krokiem jest zamieszczenie treści w miejscu, w którym ktoś się nią zajmie i na bieżąco będzie pozycjonował, lub promował w inny sposób.









Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML :

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>