preloder
(+48) 22 431 28 12

Mała firma w sieci – jak zbudować jej obecność

Jak budować obecność małej firmy w sieci

Internet oferuje wiele interesujących materiałów. Możemy znaleźć w nim niemal wszystko – od przepisów na obiad, kończąc na śmiesznych filmikach z kotami w roli głównej. Sieć jest zazwyczaj najczęściej wybieranym środkiem przekazu. To tu w pierwszej kolejności ludzie szukają interesujących ich wiadomości. Pomyśl sobie o tym, kiedy ostatnio szukałeś najbliższego mechanika samochodowego albo najbliższego sklepu z elektroniką. Zapewne pierwszą rzeczą o jakiej pomyślałeś, było sięgnięcie po telefon i wpisanie interesującego zapytania w wyszukiwarce internetowej. Mówi się, że „Jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz”. Te słowa powinny uzmysłowić nam, jak ważna jest obecność w sieci, szczególnie dla małej firmy. Przestrzeń internetowa daje nam wiele możliwości promocji swojego biznesu. Zadbaj o to, by potencjalni klienci mieli szansę dowiedzieć się o istnieniu Twojego przedsiębiorstwa. Zobacz, jakie kroki pozwolą Ci zbudować obecność firmy w sieci.

 

Stworzenie wizytówki na Google Moja Firma

Pierwszym krokiem, by pomóc Twoim potencjalnym klientom znaleźć Cię w sieci, jest stworzenie wizytówki w portalu Google Moja Firma. Jest ona szczególnie ważna dla przedsiębiorstw działających lokalnie. Warto poświęcić odrobinę czasu i dopracować taką wizytówkę, by zawierała ona jak najwięcej wartościowych informacji z punktu widzenia potencjalnego klienta. Dzięki temu narzędziu na mapie Google znajdzie się pinezka z dokładną lokalizacją naszej firmy i innymi przydatnymi informacjami jak np. dokładny adres, godziny otwarcia, numer telefonu czy zdjęcia. Osoba, która wpisuje interesujące ją słowo kluczowe np. agencja interaktywna Warszawa, otrzymuje listę najbardziej trafnych wyników w okolicy. Po zalogowaniu do panelu firmy otrzymujemy dostęp do statystyk, dzięki którym możemy dowiedzieć się, np. ile razy wyświetlono naszą wizytówkę. Wraz z umieszczeniem wizytówki w portalu, klienci otrzymują możliwość wystawienia opinii oraz oceny na temat Twojej firmy, dzięki czemu stanie się ona bardziej wiarygodna.

 

Utworzenie strony firmowej na Facebooku

Facebook to ogromny portal społecznościowy, z którego korzysta wiele osób na całym świecie. Tak jak w przypadku wizytówki na Google Moja Firma, utworzenie strony na Facebooku jest bezpłatne. To doskonałe narzędzie do szybkiej i bezpośredniej komunikacji z klientami. Profil firmowy pozwoli Ci nawiązać bliskie relacje z klientem oraz zbudować społeczność wokół marki. Na profilu możesz umieszczać informacje o nowych produktach czy prezentować aktualności z życia firmy, a publikowanie ciekawych oraz angażujących wpisów pozwoli Ci zyskać nowych fanów, co przełoży się na wyniki biznesowe. Należy pamiętać o tym, że nieprzemyślane działania oraz niestosowne posty mogą zmienić wizerunek marki, dlatego warto powierzyć opiekę nad profilem agencji, która kompleksowo pomoże Ci w jego prowadzeniu.

 

Nie poprzestawaj na darmowych rozwiązaniach

Przedstawione sposoby są jednymi z najprostszych oraz darmowych środków na zaistnienie w sieci. Sposobów na zbudowanie widoczności firmy jest zdecydowanie więcej. Na samym początku warto skupić się na podstawowych i bezpłatnych formach promocji. Z biegiem czasu możesz postawić na bardziej zaawansowane oraz odpłatne formy promocji. Stworzenie strony internetowej, na której zamieścisz więcej informacji na temat Twojej oferty, a następnie jej wypozycjonowanie jest doskonałą metodą na to, by zyskać nowych klientów. Tworząc w pełni profesjonalną witrynę przedsiębiorstwa, warto skorzystać z usług specjalistów, którzy zadbają o jej szatę graficzną oraz treści. Wraz z rozwojem firmy warto zaangażować do pomocy agencję, która specjalizuje się w prowadzeniu komunikacji firm w sieci.









Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML :

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>