preloder
(+48) 22 431 28 12

Skuteczny Landing Page

Czy Landing Page jest dla Twojej firmy?

Kampanie kierujące na Landing Page służą wygenerowaniu maksymalnej liczby kontaktów od potencjalnych klientów, czyli tzw. leadów B2B lub B2C. Jaką rolę w kampanii ma skutecznie działająca strona docelowa? Gdy użytkownik kliknie w reklamę na Facebooku, link sponsorowany Google Ads, treść maila lub jakikolwiek format reklamowy, zostanie przekierowany na specjalnie przygotowany Landing Page. Kluczem do osiągnięcia założonego celu jest łatwa nawigacja i przemyślana funkcjonalność strony docelowej, która z założenia ma skupiać się na zachęceniu użytkownika do pozostawienia danych kontaktowych.

 

Najpierw pierwsze wrażenie

Wszystko co znajdzie się przed linią zgięcia (obszar widoczny po wejściu na stronę docelową) odgrywa kluczową rolę, jaką jest efektywność. Wszystkie elementy, które tam umieścimy są pierwszymi, jakie użytkownik zobaczy po przejściu na stronę. Muszą się tam znaleźć najbardziej wartościowe informacje dla potencjalnego odbiorcy, by zachęcić go do wykonania akcji. Tutaj poprzez krótkie hasła przedstawiamy wyjątkowy produkt lub usługę i wskazujemy jego cechy, którymi wyróżniają się na rynku. Oprócz tekstu powinno się tam też znaleźć miejsce dla przyciągającej wzrok grafiki. Te wszystkie zabiegi nakierują odbiorcę na formularz kontaktowy. By zachęcić do pozostawienia danych, powinien on składać się tylko z takich pól, jakie są nam niezbędne. Musimy także pamiętać o logo, ono zawsze powinno się znaleźć na górze.

Zaprezentuj korzyści

Przedstawiamy, jakie potrzeby i wymagania konsumentów spełnia zakup danego produktu lub wybranie konkretnej usługi. Odbiorcy mają być świadomi, że podając dane kontaktowe, uzyskają wartościową ofertę. Zaciekawiaj, pokazuj unikalne cechy, wyróżnij się pozytywnie i zaskarb sobie zainteresowanie klienta, które przełożą się na leada.

Pokaż się w najlepszej formie

Landing Page skupia się na określonym celu, a my podążamy, by go zrealizować. Grafika musi być dobrej jakości, lecz pamiętajmy, by nie odciągała uwagi konsumentów od sedna, czyli wypełnienia formularza. Ma ona sprytnie kierować do formularza kontaktowego. Przykładowo użycie osoby wskazującej palcem formularz na pewno spowoduje, że wzrok użytkownika powędruje w pożądanym kierunku. Przyciski mają przyciągać wzrok, duże i kontrastujące, od razu są widoczne na stronie. Całość grafiki powinna być spójna kolorystycznie, a układ nie męczący wzroku i niezbyt krzykliwy.

Treść

Mimo że w tej formie głównie zależy nam na pozyskaniu kontaktu, pamiętamy również o wyczerpaniu tematów, które interesują konsumentów. Dokładnie, lecz krótko i zwięźle opisujemy ofertę na Landing Page, wskazujemy zysk, określamy do kogo oferta na stronie jest kierowana. Zaznaczmy, kto zbiera kontakty, do czego je wykorzysta, co zaoferuje.

Kontakt w widocznym miejscu

Czasem zdarza się, że konsumenci nie do końca są w stanie zaufać mobilnemu kontaktowi, w związku z tym zależy im na rozmowie. W takiej sytuacji możemy pozostawić numer telefonu i dane adresowe w widocznym miejscu, by każdy mógł bez problemu uzyskać więcej informacji w preferowanej przez siebie formie. Dodatkowo, oprócz formularza, w nagłówku między sekcjami warto dodać, oczywiście jeżeli je implementujemy, przyciski z formularzem w pop-upie. Taki przycisk może zachęcić do podjęcia akcji, np. poprzez treść: „Zobacz cennik” lub „Poznaj ofertę”. Elementy kontaktowe zamieszczamy gęsto, bo przecież chodzi nam o kontakty i łatwość ich nawiązywania!

Potwierdzenie społeczne

Gdy wybieramy produkt lub usługę, zależy nam na opiniach i potwierdzeniu tego, co zostało określone w Landing Page. Warto pokazać ilość osób odwiedzających stronę, korzystających z oferty lub przedstawić współpracujące firmy czy też rekomendacje. W ten sposób budujemy zaufanie w oczach klienta.

Załatw formalności

Bardzo ważnym punktem, o którym nigdy nie wolno zapominać są informacje o przetwarzaniu danych osobowych i polityka prywatności! Zgody przy formularzu kontaktowym nie tylko zabezpieczają firmę przez karami, ale dają użytkownikom gwarancję bezpieczeństwa danych, a taka gwarancja przekłada się na wyższy współczynnik konwersji na stronie docelowej.

Zależy Ci na stworzeniu skutecznego Landing Page?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

 

 

Zobacz projekt, jaki wykonaliśmy dla jednego z naszych klientów: http://portfolio.adlike.pl/galeria-finansowa/









Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML :

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>