Definicja

Skoro już tutaj jesteś zastanawiasz się zapewne, czym jest ten content marketing – jest to strategia, która opiera się głównie na pozyskaniu jak największej liczby potencjalnych klientów za pomocą publikacji wartościowych, istotnych oraz spójnych ze sobą treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorców. Pozwala to pozyskać i utrzymać grupę docelową, na której nam zależy. Taka strategia może opierać się na wszystkich kanałach przekazu oraz towarzyszyć na każdym etapie zakupowym.  Ważne jest aby podążać według określonej i przemyślanej strategii.

Zadaniem content marketingu jest przede wszystkim popularyzacja marki oraz stworzenie podstaw do budowania widoczności marki w Google


Taki rodzaj marketingu bazuje na jednostronnym przekazie. Jego głównym celem jest budowanie stałych i stabilnych relacji między firmą, a Klientem. Jeżeli nie masz czasu i odpowiedniej wiedzy dotyczącej tworzenia takich treści, nie przejmuj się – posiadamy zespół profesjonalistów, który zajmie się stworzeniem idealnej strategii właśnie dla Twojej firmy!

Korzyści

Odbiorcy otrzymując codziennie dużą dawkę wiadomości, są często obojętni na treści marketingowe. W wyniku tworzeniu wartościowych i istotnych treści firma zyskuje większą rozpoznawalność oraz wiarygodność. Dodatkowym atutem jest również nawiązanie długofalowych kontaktów z Klientem.

Odpowiadasz na najważniejsze potrzeby swoich potencjalnych Klientów – najistotniejszym aspektem jest dobre poznanie swojego odbiorcy. Należy określić target i grupę docelową, do której chcemy kierować treści.

Stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie – pokazujesz, że znasz się na tym co robisz. Dzielisz się wiedzą, doradzasz i udzielasz wskazówek.

Zwiększone zaufanie do marki – content marketing powoduje, że Klienci zdobywają zaufanie do marki lub usługi. Zwiększa to świadomość marki.

Dotarcie do dużej grupy odbiorców– poprzez stworzenie unikalnej treści, jesteś w stanie dotrzeć do większej grupy osób.

Zwiększasz swoją sprzedaż – dobry content marketing przejawia się zwiększoną sprzedażą, a co za tym idzie większymi wpływami finansowymi.

Pomaga w prowadzeniu działań SEO – dzięki CM twoja witryna pojawia się wyżej w pozycjach wyszukiwania.

Twoja treść nie będzie blokowana – obecnie dużo osób blokuje spam i reklamy, które pojawiają się w ich wyszukiwarkach, content marketing sprawdza się w każdym biznesie, a wartościowa treść nigdy nie będzie blokowana

Proces marketingowy

Pierwszym krokiem, który robimy jest przygotowanie strategii content marketingu, najważniejszym zadaniem jest zaplanowanie działań, które wykonamy w Twojej firmie. Drugim najuważniejszym etapem jest zdefiniowanie odbiorców. Przed napisaniem artykułu, należy odpowiednio dobrać grupę odbiorców, do której chcemy kierować naszą treść. Najlepiej jest przeanalizować informację, które posiadamy i stworzyć obraz potencjalnego Klienta. Jest to niezwykle ważne, ponieważ musimy stworzyć takie treści, które zainteresują odbiorcę.

Język content marketingu

Język, którego używamy odgrywa kluczową rolę. Nasi specjaliści dostosowują styl wypowiedzi do konkretnej grupy docelowej. Inaczej piszemy, gdy kierujemy wypowiedź do młodszej grupy odbiorców. Ważny jest również kanał, na którym umieszczamy zawartą treść. Przekaz, który tworzymy wyjaśnia najważniejsze zagadnienia dotyczące omawianego tematu. Zawarty przekaz powinien być merytoryczny i zrozumiały dla odbiorców.

SEO Content Marketing  

Twój tekst może być napisany poprawnie, jednak jeżeli odbiorca nie będzie mógł dotrzeć do niego poprzez wyszukiwarkę Google, trudniej będzie wpłynąć na wzrost jego zasięgów. Nasi specjaliści przygotują tekst zgodnie ze słowami kluczowymi, na których powinien się opierać. Ich dobór również wymaga doświadczenia i wiedzy.  Aby content przyciągnął jak największą grupę odbiorców ważna jest jego unikalność oraz atrakcyjność. Do SEO Content Marketingu należą głownie artykuły sponsorowane, wpisy blogowe, a także opisy firm i treści, które znajdują się na ich stronach.  

NAJWAŻNIEJSZE ELEMENTY CONTENT MARKETINGU

• Umieszczanie w treści słów kluczowych
• Dodawanie linków
• Zamieszczanie wideo
• Tworzenie unikalnych treści
• Optymalizacja artykułów

Jeżeli jeszcze nie wiesz czy warto zdecydować się na treści content marketingu – NIE CZEKAJ!
Takie rozwiązanie zagwarantuje sześć razy więcej konwersji, niż zwykłe treści marketingowe. Jest to dużo krótsza droga do sprzedaży, która zapewni Ci dużo więcej potencjalnych Klientów.

MASZ PYTANIA?

NIE CZEKAJ!