SEO

Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, aby była ona prezentowana w wynikach wyszukiwania Google jak najwyżej – dlatego inwestują w działania SEO. W AdLike jesteśmy przekonani, że pieniądze, które Klient wydaje na SEO przynoszą oczekiwane, a nawet lepsze wyniki! Jeżeli twoja strona nie przynosi oczekiwanych rezultatów, odezwij się do nas. Wspólnie przeanalizujemy i wdrożymy odpowiednie rozwiązania, które zwiększą widoczność twojej witryny. 

Zacznijmy od wyjaśnienia tego, czym właściwie jest SEO….

Definicja

SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization, oznacza proces, którego głównym celem jest zwiększenie pozycji strony WWW w darmowych wynikach wyszukiwania. Jest to szereg działań, które muszą przygotować witrynę, aby była ona w stanie osiągnąć najwyższe pozycje. Na rynkach zagranicznych SEO ściśle wiąże się z pozycjonowaniem, jednak w Polsce obejmuje wykonanie dodatkowych poprawek na stronie, które w połączeniu z linkami składają się na pozycjonowanie.

SEO możemy podzielić na dwie podgrupy, pierwszą z nich jest optymalizacja, której kluczowym zadaniem jest poprawa elementów strony, która widoczna będzie, zarówno dla użytkowników jak i wyszukiwarek. Drugim elementem jest link-building, który polega na pozyskaniu dla strony najbardziej wartościowych linków z innych witryn.

Optymalizacja i pozycjonowanie 

Polega głównie na pozyskaniu ruchu bez konieczności posiadania dużego budżetu na każde kliknięcie. Proces ten powinien być odbierany jako element całej strategii digital marketingu. Pozycjonowanie wymaga czasu i zaangażowania.

Rozszerzone SEO

Wiele osób uważa, ze SEO i optymalizacja witryn jest tym samym procesem, jednak SEO jest czymś więcej. Są to działania, które przede wszystkim na celu mają:
• Poprawę technicznych aspektów witryny
• Rozbudowę treści
• Zdobycie linków pozycjonujących z innych domen

Poprawa technicznych aspektów witryny, rozbudowa treści oraz zdobycie linków pozycjonujących z innych domen ma duże znaczenie przy działaniach SEO. Uzyskanie pierwszych miejsc w wyszukiwaniach (SERP,  ang. Search Engine Result Page) pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin witryny, a tym samym wzrost liczby wejść, popularności marki lub produktu, co przenosi się na zwiększenie dochodu ze sprzedaży danego produktu. SEO stanowi strategię marketingu internetowego.

Optymalizacja treści na stronie

Treści, które pojawiają się na stronie mają bardzo duże znaczenie. Aby były  atrakcyjne i pomocne pod kątem SEO, muszą spełniać określone warunki. Przede wszystkim treść musi być obszerna – powinniśmy unikać krótkich tekstów, które nie dostarczają odbiorcy wszystkich najważniejszych informacji na dany temat. Kolejną cechą, którą powinien wykazać się tekst na naszej stronie jest jego oryginalność – najważniejsze jest to, aby nie kopiować materiałów z innych stron internetowych, tylko wykazać się kreatywnością i samodzielnie tworzyć artykuły. Aby tekst, który dodajemy przykuwał jak największą uwagę powinniśmy go odpowiednio podzielić, możemy to zrobić za pomocą ciekawych ilustracji, nagłówków, podtytułów. Najważniejszym elementem w tekstach SEO są słowa kluczowe, to one tworzą tekst i wpływają na jego atrakcyjność. Należy jednak pamiętać, aby nie używać ciągle tych samych słów, tylko wykorzystywać do tego synonimy, które mogą nam zastąpić dane określenia. Dodatkowym atutem mogą być urozmaicenia – jak wszyscy wiemy, przyjemniej czyta się treści, do których dołączona jest grafika, zdjęcie, wykres itp.

Czynniki wpływające na skuteczność SEO

Aby SEO było skuteczne muszą być spełnione następujące czynniki:
• Odpowiedni wybór słów kluczowych
• Szybkość ładowania strony
• Oryginalność i atrakcyjność treści
• Właściwa indeksacja naszej strony
• Autorytet tematyczny witryny
• Powiązanie strony internetowej z mediami społecznościowymi, które firma prowadzi
• Budowa i długość adresu URL
• Zweryfikowany profil w usłudze Google Moja Firma
• Responsywność strony – powinna działać na wszystkich urządzeniach

Wiele osób uważa, że działania SEO można prowadzić jednorazowo. Jest to błędne stwierdzenie, ponieważ aby takie działania przyniosły odpowiedni sukces muszą być prowadzone regularnie, uwzględniając intensywność tempa działań konkurencji.

Grafiki

Jeżeli posiadamy dużą ilość grafik na naszej stronie internetowej, warto również zwrócić uwagę na optymalizację z nimi związaną. Ważny jest tutaj czas ładowania strony. Im dłużej ładuje się nasza strona internetowa, tym gorzej wpływa to na SEO. Umieszczając grafiki na stronie warto zwrócić uwagę na ich kompresję. Należy pamiętać o dodaniu opisu alternatywnego dla zdjęcia, jest on wyświetlany na stronie, w sytuacji gdy występują problemy z poprawnym wyświetleniem zdjęcia.

Narzędzia SEO

Specjaliści, którzy zajmują się działaniami związanymi z SEO korzystają z wielu narzędzi w procesie optymalizacji i pozycjonowania. Każdy specjalista buduje swój własny zestaw narzędzi, na których pracuje. Należy pamiętać, że samo korzystanie z narzędzi nie jest kluczem do sukcesu. Najważniejsze jest dobre odczytywanie i interpretowanie danych, które przekładają się na taktyki optymalizacji. Do popularnych narzędzi, na których pracują specjaliści od SEO, można zaliczyć: Google Serach Console, clawery, które analizują wydajność i strukturę strony, oprogramowania do analizy widoczności i pozycji, wtyczki wspierające optymalizację, narzędzia do analizy korelacji czynników oraz badania konkurencji.

Korzyści

Pozycjonowanie przynosi wiele zysku dla firmy lub przedsiębiorstwa, który inwestuje w taki rodzaj reklamy. Do najważniejszych z pewnością należą:

• Bezpłatny ruch organiczny
• Skuteczna i wyrównana walka z konkurencją
• Nowe konwersje na stronie internetowej
• Długofalowe korzyści, które powodują wzrost sprzedaży produktu lub usługi
• Umacnianie działań marketingowych
• Rozwój biznesu
• Większe dotarcie do potencjalnych klientów
• Targetowanie geograficzne
• Przy biznesie lokalnym jest większa sprzedaż bezpośrednia

Dlaczego AdLike?

Nasza agencja to nie tylko dział SEO. W naszym zespole mamy specjalistów od Social Mediów, SEM, Facebooka, Google Ads, kampanii remarketingowych, grafików oraz twórców treści.
Nasze doświadczenie i zdobyta wiedza przekłada się na efekty projektów, których się podejmujemy.

Jeżeli jesteś zainteresowany – napisz do nas i dowiedz się, co możemy Ci zaproponować,
aby wspólnie świętować sukces twojej firmy! 🙂

MASZ PYTANIA?

NIE CZEKAJ!

Realizacje

Zobacz nasze wybrane realizacje i sprawdź, jakie marki nam zaufały.