Driver
Driver Center jest międzynarodową siecią serwisów Pirelli, która wyspecjalizowała się w usługach oponiarskich. W ramach sieci działa również autoryzowany sklep internetowy z oponami Pirelli pod nazwą Opony Driver.
Współpraca z oddziałem Driver Polska rozpoczęła się wraz z początkiem 2019 roku.
![](https://adlike.pl/wp-content/uploads/2020/03/driver_1.jpg)
Cele komunikacji
Głównym celem prowadzonej przez nas komunikacji w mediach społecznościowych było zwiększenie rozpoznawalności marki, a także zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Grupę docelową użytkowników stanowili mężczyźni w średnim wieku interesujący się światem motoryzacji. Zależało nam na ukazaniu firmy, jako specjalisty w branży oponiarskiej, dlatego postanowiliśmy stworzyć kilka cykli komunikacji, które zachęcą użytkowników do śledzenia firmowego profilu. Skupiliśmy się na przekazywaniu użytkownikom wartościowych, a także ciekawych informacji ze świata motoryzacji. Postawiliśmy również na edukowanie kierowców w zakresie doboru opon oraz ich znaczenia w codziennej eksploatacji. Krótkie i łatwe do czytania wpisy zwróciły uwagę użytkowników, którzy często dopytywali i wyrażali swoją opinię na dany temat.
Integralną częścią sieci Driver są serwisy samochodowe, które rozsiane są po całej Polsce. Aby wspomóc promocję warsztatów, stworzyliśmy dedykowaną serię postów, w której podkreślaliśmy profesjonalizm i kompetencje serwisów i zachęcaliśmy użytkowników do ich odwiedzenia. Komunikowaliśmy również o ogólnej ofercie serwisowej, a także wskazywaliśmy na korzyści, jakie płyną z wizyt w serwisach sieci. Ponadto duża część współpracujących serwisów chętnie udostępniała na swoich stronach wpisy z naszego profilu. W głównej mierze były to wpisy specjalistyczne, co podkreśla ich profesjonalny oraz merytoryczny charakter.
![](https://adlike.pl/wp-content/uploads/2020/03/Driver_2.jpg)
![](https://adlike.pl/wp-content/uploads/2020/05/social.png)
Efekty działań
Przejmując profil zauważyliśmy, że największą liczbę fanów stanowiły młode osoby, które nie należą do grupy docelowej użytkowników. Poprzez nasze działania organiczne i płatne w ciągu roku niemal podwoiliśmy liczbę obserwujących profil, a demografia fanów uległa zmianie. Dzięki naszym staraniom pod koniec roku udało się nam odwrócić ten trend. Kolejnym naszym sukcesem było zwiększenie zaangażowania na profilu, a także poprawienie organicznych zasięgów.
- Niemal 2 500 nowych fanów
- Łącznie ponad 8 200 aktywności (reakcje, komentarze i udostępnienia)
- 1M+ wyświetleń postów