Facebook jako medium
Firmowy profil w mediach społecznościowym stał się niejako wizytówką firmy. Obecnie prawie każde przedsiębiorstwo ma własną stronę internetową, która połączona jest z profilem na Facebooku. Systematyczne prowadzenie Fanpage, częste komunikaty do odbiorców przekładają się zainteresowanie oraz zyski. Zdania na temat prowadzenia mediów społecznościowych są podzielone, niektórzy uważają, że biznes, szczególnie internetowy, nie może istnieć bez prowadzenia fanpage, drudzy zaś uważają, że konto w Social Media to strata czasu i pieniędzy. Rozwiewamy wątpliwości! Systematyczne prowadzenie konta firmowego na Facebooku pozytywnie wpływa na rozwój firmy, dlatego warto zgłosić się do agencji marketingowej, która przygotuje treści zgodne z profilem działalności oraz efektywne kampanie reklamowe stworzone zgodnie z oczekiwaniem Klientów.
Korzyści z prowadzenia Fanpage
Prowadzenie firmowego profilu ma ogromny potencjał. Dobrze prowadzony fanpage na Facebooku wpływa pozytywnie na wizerunek danego przedsiębiorstwa. Powoduje znaczący wzrost wiarygodności oraz rozpoznawalności marki, produktu lub usług. Systematyczne prowadzenie konta wpływa na wzrost sprzedaży, a także powoduje, że Klient jest stale w kontakcie z firmą. Może na bieżąco śledzić zmiany, jakie w nej zachodzą. Rodzi się więź między nadawcą a odbiorcą treści. Korzyścią jaką przynosi prowadzenie fanpage jest tańszy koszt reklamy – obecnie jest to jedna z najtańszych i najbardziej efektywnych form promocji. Wszystkie badania wskazują na to, że przynosi dużo lepsze wyniki niż: reklama w telewizji, radiu czy prasie. Poprzez komunikację w serwisie społecznościowym firma nawiązuje bezpośredni dialog z potencjalnym nabywcą towaru lub usługi.
Zaniedbywanie profilu firmowego
Tutaj pojawia się bardzo ważna kwestia. Zdaniem ekspertów, najgorszą rzeczą jest zaniedbywanie firmowego profilu na Facebooku. Fanpage, na którym praktycznie nic się nie dzieje nie wzbudza zaufania. Skoro nie ma na nim żadnej aktywności, może to oznaczać dla odbiorców, że dana firma nie ma nic atrakcyjnego do zaoferowania. Dlatego jeżeli firma potrzebuje wsparcia w prowadzeniu swojego firmowego konta – powinna zgłosić się do agencji, która zrobi to w sposób profesjonalny.
Zagrożenia wynikające z prowadzenia Facebooka
Internet niesie za sobą również zagrożenia. Głównym z nich, jest obecnie panująca nienawiść zwana „hejtem”. Ludzie często boją się powiedzieć, co tak naprawdę myślą o danym temacie i tworzą fikcyjne konta, w których często obrażają innych, wyrażają negatywne opinie dotyczące danego towaru lub usługi. Obecnie coraz częstszym zjawiskiem występującym w Internecie jest nieuczciwa konkurencja, która tworzy sztuczne konta do wystawiania negatywnych opinii, komentowania oraz śledzenia tego, co w swojej ofercie posiada konkurencja.
Konkurencja, a prowadzenie Facebooka
Kolejnym zagrożeniem jest również podszycie się pod daną firmę. Jeżeli nie prowadzimy swojego fanpage, ktoś może to wykorzystać przeciwko nam, zakładając konto z nazwą naszej firmy lub produktu. Takie zachowanie może wpłynąć negatywnie na sprzedaż i odbiór oferowanego towaru lub usługi. Zawsze warto kontrolować wszystko, co dotyczy firmy.
Czy prowadzenie Facebooka się opłaca?
Wiele firm na pewno zadaje sobie to pytanie. Przede wszystkim należy zacząć od tego, że rejestracja na Facebooku jest darmowa. Nie ponosimy żadnych kosztów założenia konta. Facebook to lider w serwisach społecznościowych na rynku, dociera do każdego miejsca na świecie i występuje w praktycznie każdej grupie wiekowej. Szansa, że trafimy na potencjalnego klienta jest bardzo duża!
Współpraca z agencjami
Są sytuacje, w których firma nie ma czasu na systematyczne prowadzenie profilu na Facebooku, jednak zależy jej na tym, aby posty i informacje pojawiały się regularnie, aby stale przypominać o sobie swoim klientom. W takich przypadkach pomocne są agencje marketingowe, które zajmują się prowadzeniem profili. Specjalistyczny zespół z pewnością stworzy ciekawe posty, które trafią do dużej grupy odbiorców oraz znacząco wpłyną na pojawienie się nowych osób zainteresowanych dana marką lub produktem. Dodatkową zaletą współpracy z agencją jest wyznaczanie sobie wspólnych celów – to klient decyduje o tym do kogo ma trafiać komunikacja, jaki powinien być jej ton, a zespół specjalistów proponuje pomysły na działania w serwisie społecznościowym.
Podsumowanie najważniejszych korzyści prowadzenia Fanpage:
- Twoja firma zyska reklamę
- Stworzysz kolejny kanał komunikacji z klientem
- Monitoring reakcji odbiorców
- Zwiększysz widoczność swojej strony w wyszukiwarkach
- Trafisz ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców
- Poprawisz wizerunek swojej firmy