Google wprowadza nowe rekomendacje i cele do kampanii Performance Max. Oto wszystko, co reklamodawcy powinni wiedzieć, aby osiągać jak najlepsze wyniki.
W środowisku reklamowym Google Ads pojawiło się siedem nowych aktualizacji. Najciekawsza z nich to możliwość optymalizacji pod kątem sprzedaży w sklepie w kampaniach Performance Max.
Performance Max, najnowszy typ kampanii Google, był głównym tematem tegorocznej konferencji Google Marketing Live. Oto podsumowanie wszystkich ogłoszeń związanych z Performance Max z imprezy Google, a także jednej aktualizacji, którą Google podzielił się wyłącznie z portalem Search Engine Land.
Cele dla sklepów lokalnych. Od samego początku Google systematycznie wprowadza zmiany w Performance Max dla optymalizacji kampanii online, a teraz nadszedł czas na dodatek lokalny.
Oznacza to, że kampanie PMax będzie można optymalizować pod kątem celów sprzedaży w sklepie, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie lokalnym, liczbę wizyt w sklepie i działań lokalnych. Te aktualizacje dadzą teraz firmom z branży handlu detalicznego powód do przetestowania kampanii Performance Max na swoich kontach.
- Wynik optymalizacji dla Performance Max. Dzięki temu dodatkowi Google podwaja nacisk na automatyzację, umieszczając wskazówki dotyczące automatycznej optymalizacji w najbardziej zautomatyzowanym typie kampanii.
- Kampanie „Burst”. Nowa funkcja „burst” w kampaniach Performance Max będzie działać w połączeniu z celami sklepowymi i umożliwi reklamodawcom reklamowanie się przez określony czas, aby osiągnąć cele sklepowe. Jeśli użytkownicy mają skonfigurowane cele sklepowe, będą mogli zwiększyć sezonowy ruch w sklepie lokalnym.
- Dodatkowe statystyki i wyjaśnienia. Reklamodawcy będą otrzymywać więcej informacji o swoich kampaniach Performance Max dzięki rozszerzonym statystykom. Obejmują one dane dotyczące konsumentów, odbiorców i aukcji w kampaniach Performance Max. Chociaż ze względu na charakter kampanii nie można podejmować działań na podstawie tych danych, pokażą one użytkownikom, co wpływa na wyniki.
- Narzędzia do eksperymentów Performance Max. Tak, na konferencji słowa „Performance Max” i „eksperyment” zostały użyte w tym samym zdaniu. Ale nie, eksperymenty nie pojawią się w kampaniach Performance Max. Są to „narzędzia do eksperymentowania”, które pokazują, w jaki sposób PMax może zwiększyć liczbę konwersji z istniejących kampanii Google Ads.
Choć może to brzmieć idealnie, reklamodawcy powinni zachować ostrożność. Zamiast porównania jabłek z jabłkami, narzędzia te wykorzystają istniejące „porównywalne kampanie” i nałożą na nie warstwę Performance Max w celu pokazania, jak duży wzrost może być widoczny. Porównywane kampanie są obecnie naprawione, więc reklamodawcy nie mogą kontrolować „kontroli” w tym eksperymencie. Kampanie PMax mogą obejmować odbiorców brandowych/konkurentów/odbiorców remarketingowych, którzy często mają korzystne CPA/ROAS.
Wiedząc, że kampanie Performance Max nie dostarczają żadnych znaczących danych, należy dokładnie sprawdzić, skąd pochodzi dodatkowy wolumen i czy jest on przyrostowy. Wreszcie, te eksperymenty dotyczą kampanii niedetalicznych i znajdują się w otwartej wersji beta dla reklamodawców na całym świecie.
- Większa dostępność i dostęp. Reklamodawcy korzystający z aplikacji Google Ads lub Search Ads 360 będą mogli teraz zarządzać kampaniami Performance Max. Od czasu wprowadzenia kampanii PMax dostęp do raportowania dostępności był mniejszy, ale Google szybko załatał te dziury. Dzięki tej poprawce użytkownicy Google Ads App i Search Ads 360 App będą mogli też z tego korzystać.
- Performance Max dla hoteli. Kolejną aktualizacją, która pojawi się w kampaniach Performance Max w drugiej połowie 2022 roku, jest dodanie reklam dla hoteli. Rozszerzenie to umożliwi hotelom wykorzystanie narzędzia Performance Max do promowania obiektów we wszystkich kanałach Google, w tym dla zapytań dotyczących obiektów w wyszukiwarce.
Wdrożenie systemu hotelowego w PMax będzie obejmowało wstępnie wypełnione grupy dla wszystkich hoteli, a zdjęcia, opisy i filmy wideo będą generowane automatycznie. Reklamodawcy będą mogli również przeglądać i edytować te zasoby.
Te nowe wprowadzenia powinny dać reklamodawcom nieco więcej danych i opcji dla tych zautomatyzowanych kampanii. W okresie świątecznym, te ulepszenia celów w sklepach w połączeniu z kampaniami typu „burst” mogą dać sklepom tymczasowy sposób na zwiększenie wolumenu.
Należy zauważyć, że narzędzia do eksperymentów nie są podobne do tradycyjnych eksperymentów w Google Ads. Nie pozwalają one na testowanie kampanii Performance Max przeciwko sobie, ale raczej jako dodatek do „porównywalnych kampanii” na Twoim koncie, więc używaj ich z rozwagą. Eksperymenty te mogą wyglądać bardziej jak narzędzie sprzedaży Performance Max niż prawdziwy test A/B, ale będziemy wiedzieć więcej, kiedy będziemy mogli ocenić je w praktyce.