BLOG FIRMOWY

To dobry sposób na pozyskiwanie klientów z ruchu organicznego

Blog w służbie SEO

Pozycjonowanie stron www to proces, który polega między innymi na tworzeniu wartościowych dla użytkownika treści i umieszczanie ich np. na stronie firmowej w sekcji blog. Popularność blogów firmowych z roku na rok jest coraz większa, dzięki czemu klient może dowiedzieć się czegoś więcej na temat danej branży. Niestety wiele firm, jak i osób prywatnych bardzo szybko porzuca swojego bloga, kończąc jego budowanie na kilku wpisach. W wielu przypadkach dzieje się tak dlatego, że zaczyna brakować czasu lub pomysłów na kolejne teksty. Przeglądając blogi firmowe można zauważyć, że wiele z nich jest prowadzonych w niewłaściwy sposób, a poruszana tematyka nie do końca jest właściwa. Większość blogów firmowych nie przyciąga właściwej grupy ludzi. Odwiedzając blogi firmowe firm z branży SEO, można zauważyć, że poruszana jest głównie tematyka związana z tą branżą. Często spotykanym typem contentu są instrukcje z opisem czynności jakie należy wykonać, by uzyskać dany efekt. Na pierwszy rzut oka ten kierunek może wydawać się właściwy, jeżeli chcemy prowadzić szkolenia. Sytuacja staje się nieco mniej korzystna, kiedy zależy nam na pozyskaniu klientów.

Jakie treści na blogu firmowym?

Blog firmowy powinien być dziennikiem, który opisuje, co dzieje się w firmie oraz w jaki sposób firma funkcjonuje i jakie ma zdanie w danych tematach. Pozwala to potencjalnym klientom poznać firmę i na tej podstawie podjąć decyzję o ewentualnej współpracy. Tworzenie tekstów specjalistycznych na temat np. zmian algorytmów powoduje, że na naszą stronę przyciągniemy osoby, które chcą dowiedzieć się, co się zmieniło w algorytmie. Tego typu informacji szukają przeważnie osoby związane z branżą SEO, czyli potencjalna konkurencja. Tekst taki będzie generował spory ruch na stronie, lecz nie zwiększy naszej sprzedaży. Czy też opisywanie tego jak dokładnie ustawić daną reklamę na Facebooku przyniesie nam duży ruch od specjalistów z naszej branży. Problemem wielu stron firmowych jest to, że nie mówią o firmie, jej filozofii lub zdaniu na określone tematy. Nie prezentują oferty czy produktów, a jedynie zachęcają do kontaktu. Osoba odwiedzająca taką stronę, szybko ją opuszcza, ponieważ nie znajduje tego, czego szukała. Prowadzenie bloga firmowego wymaga przede wszystkim wiele cierpliwości oraz samodyscypliny.

Korzyści z bloga firmowego

Dobrze prowadzony blog jest świetnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Jednak, by tak się stało, treści muszą spełnić odpowiednie warunki. Dla przykładu, jeśli prowadzimy firmę budowlano-remontową, to warto poruszać tematy związane ze specyfiką pracy. Tematem takim może być np. pokazanie, jakich należy użyć narzędzi, aby ułożyć kostkę brukową, czy jakie błędy są najczęściej popełniane przy danych pracach. Poruszenie takiego tematu pokaże potencjalnemu klientowi, że nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać, a my znamy też zagrożenia. Problemem wielu branż jest to, że klienci nie mają wiedzy oraz świadomości, ile pracy, doświadczenia, wiedzy oraz narzędzi potrzebne jest, aby prawidłowo wykonać dany zakres prac. Na blogu firmowym można pokazać, że znamy się na tym, co robimy. W czasach, kiedy klient boi się zaufać amatorom, prowadzenie bloga firmowego możne pokazać firmę od pozytywnej strony. Na rynku jest coraz większa konkurencja w każdej branży. Nie każdy podmiot posiada doświadczenie, a nie zdobędzie go bez nowych klientów. Blog firmowy może pokazać, że choć jesteśmy nowi na rynku to wiemy, co robimy, ponieważ jako zespół czy specjalista posiadamy doświadczenie pozyskane w innych firmach.

Blog firmowy a pozycjonowanie

Prawidłowo prowadzony blog firmowy, to także skuteczny sposób na wspomaganie pozycjonowania swojej strony firmowej. Dobrej jakości content może zwiększyć widoczność naszej strony firmowej w wyszukiwarkach internetowych. Prowadząc bloga zyskujemy wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a także zaufanie potencjalnych klientów. Przykładem dobrych blogów pod SEO są te, które potrafią przyciągnąć uwagę ściśle określonej grupy klientów. Jeśli prowadzisz firmę zajmującą się np. projektowaniem wnętrz, to poruszaj na swoim blogu firmowym tematy, które pokażą Cię jako specjalistę. Napisz coś na temat metod, jakimi pracujesz, pokaż jakich używasz narzędzi oraz jak długo tworzysz taki projekt. Opisz w jaki sposób przygotowujesz się do tworzenia projektów. Porusz temat cen swoich usług, pokazując, że wynikają one z konkretów a nie Twoich wymysłów. Przedstaw specyfikę swoich produktów, ich zastosowanie, przewagi konkurencyjne. Pokaż, ile pracy i zaangażowania innych ludzi, narzędzi czy surowców, kosztuje utrzymanie wysokiej jakości. Zyskaj wiarygodność i stałych klientów.