POZYCJONOWANIE STRON WWW – SZANSA ROZWOJU DLA FIRM Z MAŁYCH MIEJSCOWOŚCI

Wyszukiwarka a wielkość miasta

Polska składa się z wielu miast i miejscowości, w których łącznie mieszkają miliony obywateli. Mieszkańcy dużych miast mają stacjonarny dostęp praktycznie do każdego rodzaju towaru czy usług, bardzo szybko mogą oderwać się od rzeczywistości. Mowa tutaj oczywiście o rzeczywistości związanej z postrzeganiem zapotrzebowania na dane towary czy usługi przez konsumentów. Mieszkaniec dużego miasta, który chce znaleźć firmę specjalizującą się w montażu instalacji gazowej w mieszkaniu, znajdzie ją bez większego problemu korzystając z wyszukiwarki internetowej czy katalogów firm. Firmy z dużych miast ze względu na ogromne zapotrzebowanie na towary i usługi reklamują się częściej niż firmy z małych miejscowości, co daje im przewagę na rynku. W małych miejscowościach sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Dotarcie do nowych klientów w regionie

Właściciele firm w małych miejscowościach nie reklamują w sieci swoich biznesów, gdyż uważają, że wszyscy ich znają i nie potrzebują reklamy. W finalne nie są w stanie się rozwijać, ze względu na małą liczbę pozyskiwanych, nowych klientów. Rozwój całego kraju sprawia, że osoby zamożne inwestują swoje pieniądze właśnie w małych, turystycznych miejscowościach. Niektórzy ludzie zmieniają miejsce zamieszkania z dużego miasta na małą miejscowość. Wiele osób podróżuje i odwiedza mniej znane miejscowości, co daje lokalnym biznesom możliwość pozyskiwania nowych klientów. Turyści często zapominają zabrać czegoś ze sobą na wakacje lub coś im się nagle psuje i chcą to wymienić na nowy przedmiot. Wówczas okazuje się, że w sieci nie ma informacji na temat sklepów z takimi przedmiotami w regionie. Problem zaczyna się wtedy, kiedy po wpisaniu do wyszukiwarki Google, np.: „plecaki Ustka”, nie pokazują się żadne sklepy z okolicy, tylko te oddalone o kilka czy kilkanaście kilometrów. Osoba, która nie zna miasta, nie będzie szukać w ciemno i rezygnuje z zakupu.

Lokalny a ogólnokrajowy

Mieszkańcy małych miejscowości niejednokrotnie nie mają dostępu do wielu towarów czy usług lub nie mają informacji, gdzie takie towary można nabyć lub skorzystać z usług. Wtedy pomocny staje się Internet. Należy pamiętać, że mieszkańcy małych miejscowości również kupują ubrania, sprzęt RTV, części samochodowe czy meble. Każde miasteczko i wieś otoczone są wieloma innymi miejscowościami, w których również znajdują się potencjalni klienci dla oferowanych produktów oraz usług. Niestety osoby prowadzące firmę często o tym zapominają, brak możliwości odnalezienia sklepu internetowego w swoim regionie sprawia, że osoby decydują się na zakup w najbardziej znanych sieciach handlowych. Brak reklamy małych firm sprzyja wielkiemu biznesowi, który reklamuje się i eliminuje z rynku mniejszą konkurencję. Warto w tym miejscu wspomnieć, że w polskim Internecie są tysiące sklepów z dobrym asortymentem w przystępnej cenie, o których nikt nie wie.

Dać się znaleźć klientowi w wyszukiwarce

Mała firma nie będzie w stanie konkurować z dużą, jeśli chodzi o cenę, ale może promować w Internecie swoje usługi w taki sposób, aby docierać do dużej grupy odbiorców, dla których Internet jest jedynym miejscem, które pozwala im dokonywać zakupów. O firmach w małych miejscowościach mało kto wie. Znalezienie takiej firmy w Internecie graniczy z cudem. Jeśli nawet trafimy na jakaś wizytówkę to okazuje się, że firma od dawna nie istnieje. Brak rozwoju małych firm w niewielkich miejscowościach wynika głównie z braku reklamy wśród społeczności lokalnej. Dlatego też w małych miejscowościach dominują najbardziej znane firmy. Handel staje się globalny i nie ma już ograniczeń w postaci odległości tak, jak to bywało kiedyś. Niestety w małych miejscowościach przedsiębiorcy kierują się tymi samymi zasadami marketingu co 35 lat temu, decydują się na ulotki, reklamy w gazetach regionalnych o niewielkim zasięgu czy oklejanie samochodów. Rozwój dużych miast przekłada się także na rozwój przylegających do nich miejscowości, jednak to nie przekłada się na wzrost obrotów w danej firmie.

Zmienić myślenie i wyjść do klienta

Wiele firm swoje niepowodzenie tłumaczy sobie tym, że ludzie nie mają pieniędzy i nie są zainteresowani konkretną usługą lub towarem. To oczywiście nie jest prawdą, co pokazują obroty największych i najbardziej znanych firm w Polsce, które mają swoje sklepy czy oddziały w wielu miastach Polski. Firma, która się nie reklamuje i nie pracuje nad pozyskiwaniem nowych klientów nie ma szans, by się rozwijać. Nie jest ważne czy biznes prowadzimy w małym mieście czy wielkim, brak reklamy w Internecie automatycznie eliminuje taki podmiot z rynku. Pozycjonowanie stron WWW jest wielką szansą rozwoju dla firm z mniejszych miejscowości, które w połączeniu biją na głowę liczebnością mieszkańców największych miast. Małe miejscowości czy miasteczka są ogromnym rynkiem zbytu dla firm, które mocno inwestują w pozycjonowanie stron WWW lub inną formę reklamy internetowej.