Identyfikacja wizualna wyróżni Cię z tłumu
Każda firma, która chce kreować świadomość swojej marki w mediach społecznościowych, posiada swój profil na Facebooku. To odpowiednia kreacja zatrzymuje wzrok użytkownika na dłużej w czasie przeglądania kanału aktualności. Od zawsze była ona nieodłączną częścią reklamy i jej trzonem. By na stałe zaistnieć w świadomości klientów konieczne jest zastosowanie identyfikacji wizualnej zgodnej z wizerunkiem firmy.
Znaczenie e-brandingu
Treści zamieszczane w mediach społecznościowych powinny być spójne i angażujące. Odbiorca zapamiętuje, kto zamieścił daną grafikę i kojarzy ją z marką poprzez charakterystyczne dla niej kolorystkę i formę. Często elementem spajającym jest logo, ale w kreacjach warto też stosować ustaloną paletę barw, nawiązującą do wizerunku firmy. Sprawi to, że użytkownik zwiąże się z marką, będzie ją kojarzył i lubił. W konsekwencji zyskujemy lojalnych i powracających obserwujących, którzy są gotowi skorzystać z usług lub zakupić produkt oraz angażować się w naszą komunikację.
Być niczym konsument
Swoje działania zaczynamy od poznania, kim jest odbiorca treści. Przy użyciu dedykowanych narzędzi, takich jak Facebook Business Manager i Google Analytics możemy dogłębnie poznać grupę docelową i lepiej przygotować kreacje dostosowane do zainteresowań i wieku. Zwracamy uwagę także na to, z jakich urządzeń korzystają konsumenci i pod nie przystosowujemy grafikę. Monitorujemy na bieżąco, które posty cieszą się największą popularnością i regularnie publikujemy tego typu kontent.
Rozmiar rozmiarowi nierówny
Nie można zapominać o tym, że Facebook ma swoje wymogi dotyczące rozmiarów grafik, które co jakiś czas są aktualizowane. Prawidłowa kompresja zapewnia dobry odbiór ze względu na swoją atrakcyjność. Przecież niewyraźna grafika, ucięty tekst, rozmyty obraz przy złej jakości pliku nie będą przyciągały użytkowników. Zanim zamieścisz post na Fanpage’u, sprawdź w Facebook Business Managerze jak wyświetla się on zarówno na urządzeniach mobilnych jak i monitorze komputera.
Komunikaty
Treść i grafika w publikowanym poście idą ze sobą w parze. Przecież obraz jest odzwierciedleniem tekstu i nawiązuje do jego przekazu. Aby urozmaicić komunikat, możemy zawrzeć inną treść w nagłówku, opisie linku, linku i przycisku call to action. Pamiętaj, że język używany w komunikacji skierowanej do użytkowników powinien być jasny i zrozumiały. Stosowanie bezpośrednich zwrotów typu: polub, udostępnij, motywuje do konkretnych działań odbiorców.
Typy materiałów reklamowych
Facebook daje firmowym Fanpage’om możliwość publikowania postów w różnorodny sposób. Do dyspozycji mamy obraz, karuzelę, film, pokaz slajdów, kolekcję i kanwę. Urozmaicony przekaz zyskuje więcej uwagi konsumentów.
Działając w mediach społecznościowych należy stale podążać za nowościami i wprowadzać je do komunikacji marki. Podczas monitorowania zamieszczanych treści, wiemy, kiedy należy zastosować nową kreację, która wzbudzi zainteresowanie. Treść na Facebooku ma przykuć wzrok, niezależnie od tego czy kreacja jest ruchoma czy ma formę obrazu, to lwia część sukcesu w skupieniu uwagi na przekazie reklamowym.