Instagram – zobacz, jak się zmienia!

Instagram od lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Użytkownicy po założeniu darmowego konta mają możliwość korzystania z aplikacji i umieszczania zdjęć, filmów, a także postów, które zawierają specjalne hasztagi. Co ciekawe, w Polsce z Instagrama korzysta ponad 6.5 miliona osób. Na całym świecie jest ponad 1.3 miliarda aktywnych użytkowników.

Podobnie jak inne platformy społecznościowe, Instagram musi nieustannie rozwijać się, by utrzymać obecnych użytkowników i przyciągać nowe pokolenia. Młodsi użytkownicy preferują obecnie media oparte na krótkich wideo, których idealnym przykładem jest Tik Tok. Dlatego pod koniec października Instagram wprowadził wiele nowych zmian, które ułatwią i uatrakcyjnią korzystanie z tego kanału i zarysują znaczącą rolę wideo. Czy znasz je wszystkie? Jeśli nie, koniecznie zobacz co nowego pojawiło się w październiku!

Rolki (Rells)

Polscy użytkownicy mogą już korzystać z narzędzia Rolki (Reels), która służy do tworzenia i publikacji krótkich materiałów wideo. Jest to nowy format nagrań, które można tworzyć bezpośrednio w aplikacji. Klipy wideo w ramach “Instagram Reels” mogą mieć długość maksymalnie 60 sekund. Z poziomu aplikacji można dołączyć własne dźwięki, jak również ścieżkę audio z innych nagrań. Można również korzystać z nagrań innych użytkowników, o ile ich profile na Instagramie są publiczne.


Wiele użytkowników stwierdziło, że ta funkcja przypomina im popularną obecnie aplikację Tik-Tok.  Oczywiście, to nie koniec nowości dotyczącej nowej funkcji „Rolki”. Dodatkowo użytkownicy mają możliwość korzystania z następujących opcji:

  • stoper i odliczanie (dzięki tej funkcji użytkownicy mogą samodzielnie nagrywać materiały wideo z różnej perspektywy)
  • efekty AR (stworzone zarówno przez Instagram, jak również użytkowników aplikacji), czyli kierunek rozwoju pod marką Meta
  • wyrównanie, zmiana prędkości (to wizualne efekty, które mogą sprawić, że nasze wideo będzie wyglądało atrakcyjniej)
  • retusz (funkcja, z której użytkownicy uwielbiają korzystać – wygładzenie skóry)

Dodawanie postów z komputera

Kolejną funkcjonalnością, która pojawiła się na Instagramie jest możliwość dodawania postów z komputera. Jest to chyba największa i najbardziej przełomowa zmiana w działaniu aplikacji. Ta opcja z pewnością zadowoliła wszystkie agencje, które prowadzą działania na Instagramie. Od teraz posty można publikować zarówno z aplikacji, jak również z komputerów stacjonarnych. Zdecydowane ułatwienie w codziennej pracy specjalistów Social Media!

Naklejka do udostępniania linków, dostępna dla wszystkich użytkowników

Oczywiście to nie koniec nowych funkcjonalności. Pojawiła się również naklejka do udostępniania linków na relacji. Teraz będzie mógł dodawać ją każdy użytkownik Instagrama, a nie tylko te konta, które mają powyżej 10 000 obserwujących. Istotną kwestią jest to, że naklejka zastępuje dotychczasowy “swipe-up”. Ta funkcjonalność, daje nowe możliwości reklamowe dla mniejszych biznesów, dla których ta opcja była wcześniej niedostępna.

Collabs

Współtworzenie postów – „Collabs” to funkcja, która pozwala na dodanie innego użytkownika i oznaczenie go jako autora treści. Nowa opcja współdzielenia publikacji dostępna jest w opcji oznaczania posta lub Rolki (Reels). Po przyjęciu zaproszenia do edycji danego posta, nicki każdej osób będą równolegle widniały jako autora lub autorów publikacji. Na obu profilach ma być widoczna również ta sama liczba polubień pod dzielonym postem oraz te same komentarze.


„Take a break” – kontrolowanie czasu aktywności na Instagramie

„Take a break” to kolejna nowa funkcja Instagrama, która ma za zadanie, poinformować użytkowników aplikacji o tym, że poświęca jej zbyt dużo czasu. Według statystyk ponad 60% użytkowników loguje się na Instagrama codziennie, aż 69% procent użytkowników ma poniżej 35 roku życia. Przychody z reklam na Instagramie to blisko 20 miliardów dolarów w 2020 roku. Jest to ciekawy element CSR będący reakcją na uwypuklane od lat zagrożenia mediów społecznościowych.

Jesteście ciekawi co przyniesie 2022 rok i jakie zmiany pojawią się na Instagramie? My również. Z nieoficjalnych informacji wynika, że prawdopodobnie zniknie również zakładka „Obserwowanie”. O kolejnych zmianach będziemy informować, a jeżeli chcecie, aby Wasze social media były zawsze na czasie poniżej znajdziecie formularz kontaktowy do nas!