Jak będzie wyglądało SEO w 2020?

Jak będzie wyglądało SEO w 2020?

Pozycjonowanie stron www z roku na rok staje się coraz bardziej wymagające w stosunku do specjalistów SEO i agencji, które oferują usługi pozycjonowania. Wprowadzenie strony www pod konkretną frazą do TOP10 wymaga czegoś więcej niż tylko wiedzy i doświadczenia. Zmiany, jakie zachodzą w SEO są tak częste, że to, co było aktualne i skuteczne rok temu, dzisiaj już nie działa. Pozycjonowanie bez nakładów finansowych na mocne miejsca, w których można zamieścić link, nie będzie już miało większego sensu. Wszelkie tezy mówiące o tym, że dobry kontent i profesjonalna optymalizacja oraz odpowiedni dobór słów kluczowych zapewnią pierwsze pozycje, wynikają z niewielkiego doświadczenia. Jest to sposób tłumaczenia swoich niepowodzeń przez specjalistę SEO, który zaczyna stwierdzać, że linkowanie już nic nie daje i nie ma sensu go stosować w pozycjonowaniu. Wszelkie tego typu tezy są dezinformacją, która ma przekonać klienta, że białe jest czarne, a czarne jest białe.

Nakłady finansowe

Współczesne SEO wymaga coraz więcej pracy a co za tym idzie również nakładów finansowych, które pozwolą na poszerzanie działań, są to np.: wysokiej jakości treści pisane przez specjalistów, nowe miejsca, w których możemy pozostawić link prowadzący do pozycjonowanej strony, czy testy różnych kombinacji, prowadzone przez osoby specjalnie zatrudnione w tym celu. Pozycjonowanie bezkosztowe, które nadal funkcjonuje i ma niewiele wspólnego z realnym pozycjonowaniem, sprawia, że klienci nadal nabierają się na oferty, które nie mają większych szans na osiąganie zakładanych celów. Wiele firm oferuje pozycjonowanie na zasadzie improwizacji, czyli kompletnie nie posiadają bazy miejsc do linkowania czy własnych stron zapleczowych, a dopiero po podpisaniu umowy rozglądają się za pakietami linków, czy kupują je w systemach wymiany linków SWL. Firmy takie nie inwestują w realny rozwój zaplecza swoich usług i starają się jak najniższym kosztem osiągać efekty. Przykładem może być brak zatrudnionych na etacie specjalistów, a prace zlecane są przypadkowym osobom z portali ogłoszeniowych, które chcą sobie dorobić i nie interesuje ich generowanie sobie dodatkowych kosztów. W 2020 roku tego typu podejście bez odpowiednich inwestycji w prawdziwie wyspecjalizowaną kadrę i narzędzia, sprawią, że SEO oferowane przez takie podmioty będzie coraz mniej efektywne. Może będzie kosztować niewiele, ale rezultaty też będą niewielkie.

Testowanie i jeszcze raz testowanie

Ale po co właściwie testować i tracić czas oraz pieniądze, skoro pozycjonowanie to optymalizacja, tworzenie treści i dodawanie linków? W 2020 roku szablonowe podejście do pozycjonowania oraz trzymanie się pewnych mechanizmów i twierdzenie, że są skuteczne, nie pozwoli osiągnąć wysokich pozycji, a TOP 3, TOP 5 czy TOP 10 nie wspominając. Najlepszym tego przykładem jest wysyp ofert pracy na zatrudnienie specjalistów SEO. Duże i średnie firmy w wyniku braku efektów wolą zatrudniać specjalistów w swojej firmie i zapłacić więcej, niż miesiącami czekać na jakiekolwiek wzrosty. Jednakże wiele firm nie może sobie pozwolić na eksperymenty i czekać aż wypalą. Dlatego najlepsze usługi SEO w 2020 roku będą oferować podmioty, które idą cały czas do przodu i inwestują w poszukiwanie oraz testowanie nowych rozwiązań z zakresu pozycjonowania. Prognozujemy, że w 2020 roku branża SEO wejdzie w etap wewnętrznego oczyszczania, czyli to rynek będzie eliminował agencje, które funkcjonują według zasady mówiącej o maksymalnym zysku z jednoczesnym ograniczaniem kosztów do minimum. SEO w 2020 roku stanie się dziedziną marketingu internetowego, wymagającą zaangażowania finansowego w zwiększanie budżetów na poszukiwanie nowych metod i rozbudowę silnego zaplecza technicznego. Prowadzenie testów w ciągły sposób stanie się uzupełnieniem listy obowiązkowych czynności, jakie będzie musiał wykonywać specjalista SEO. Bez tego pozycjonowanie będzie praktycznie niemożliwe. Wynika to z coraz częstszych zmian, jakie zachodzą w wyszukiwarce Google. Twierdzenie, że zmiany, które zachodzą w Google nie mają wpływu na powszechnie stosowane metody, czyli katalogowanie, SWL czy precle lub wpisy na forach internetowych, jest zakłamywaniem rzeczywistości. Branża SEO jak każda inna jest pełna mitów oraz faktów i tajemnic, niektóre prawdy są często przemilczane. To właśnie dlatego, możliwe jest manipulowanie klientem przez nieuczciwe podmioty, które mają niewiele wspólnego z profesjonalizmem i interesują się tylko szybkim zarobkiem i podpisaniem długoterminowej umowy.

Czy sama optymalizacja i kontent załatwią sprawę?

Coraz częściej pojawiające się informacje na polskich jak i zagranicznych blogach branżowych, pokazują niepokojący trend w branży. Otóż część specjalistów zaczyna przekonywać swoich odbiorców, że nowoczesne SEO to wysokiej jakości kontent, optymalizacja oraz odpowiedni dobór słów kluczowych. Linkowanie oraz jego formy i miejsca, w jakich zamieszczane są linki, od jakiegoś czasu są marginalizowane i uznawane za zbędne. Oczywiście wnioski takie zapewne wynikają z barku skuteczności prowadzonych działań SEO i nieumiejętnym budowaniu bazy linków. Jak powszechnie wiadomo, to właśnie poszukiwanie miejsc do linkowania, tworzenie własnych miejsc, testowanie czy zatrudnianie osób, aby to wykonywały, jest najbardziej kosztowne i najbardziej ryzykowne. Dlatego też, aby przekonać potencjalnego klienta, łatwiej jest powiedzieć, że coś już nie działa niż przekonać, że nie ilość a jakość. Rok 2020 może definitywnie wyeliminować z rynku podmioty, które tworzą lub powielają niczym niepotwierdzone tezy na temat sposobów pozycjonowania. Oczywiście co roku, zwłaszcza na jego początku pojawiają się informacje, że coś miało nie działać a działa. Niestety na takich wypowiedziach cierpi cała branża oraz rzetelnie podchodzące do swojej pracy podmioty. Dlatego warto patrzeć krytycznie i mieć świadomość, że za darmo czy nikłym nakładem finansowym nie osiągniemy zakładanych rezultatów.