Pozycjonowanie stron internetowych
To proces, który od samego początku wymaga dużo zaangażowania specjalistów SEO, programistów oraz osób tworzących kontent. Oprócz zaangażowania liczy się też wiedza, sprawne działanie i indywidualne podejście.
Obecnie często dochodzi do sytuacji, w której klient zawiera umowę z agencją, a w rzeczywistości okazuje się, że za pozycjonowanie jego strony odpowiada inny podmiot, często za dużo niższą stawkę. Zlecenia prac podwykonawcom sprawia, że klient nie płaci za to, co deklarowała w umowie agencja. Firmy zamiast zatrudniać specjalistę od SEO, szukają tańszego wykonawcy, który przejmie za nich część obowiązków. Takie zachowanie powoduje, że rynek SEO nie jest zbyt dobrze odbierany. Przed podpisaniem umowy warto dowiedzieć się, że w danej agencji zatrudnieni są odpowiedni specjaliści. Wiele firm, nie posiada wiedzy dotyczącej tego, kto pozycjonuje ich stronę. Czasami są to osoby prywatne, które nie posiadają wystarczającego doświadczenia i zaplecza, aby zrealizować duże projekty.
Pozycjonowanie stron internetowych wymaga ciągłego poszerzania wiedzy o najnowsze zmiany, które zachodzą w wyszukiwarkach oraz ponoszenia kosztów na budowanie bazy linków prowadzących do stron. Sam specjalista SEO nie zrobi dużo bez pomocy osób tworzących treści oraz programistów, którzy przeprowadzają dogłębną optymalizację. Powierzenie pozycjonowania swojej strony lub sklepu internetowego agencji, która nie dysponuje odpowiednią kadrą pracowniczą może powodować złe wykonanie usług oraz małą efektywność wykonanej pracy. Zaufanie agencji, która zajmuje się wyłącznie obsługą klienta i pośrednictwem między klientem a freelancerami wiąże się z dużym ryzykiem. Dlatego największe firmy w Polsce wolą budować własne niezależne zespoły specjalistów od marketingu internetowego, aby mieć pewność, że to te osoby bezpośrednio zajmują się efektywnym pozycjonowaniem ich strony i dbają o realizowane projekty.
Klient powinien zabezpieczać się na okoliczność ewentualnego zlecania pozycjonowania stron podmiotom zewnętrznym – może to być: zapis w umowie, który zapewnia, że działania będą wykonane bezpośrednio przez agencję, z którą podpisana została umowa i jeżeli jakiekolwiek zlecenia miałyby być realizowane przez osoby trzecie, to agencja ma obowiązek o tym poinformować. Agencje posiadające wykwalifikowanych specjalistów nie będą miały problemów z umieszczeniem takiego zapisu w umowie. Elementami, które możemy zlecić innym podmiotom to: wstawienie linku w miejscu, które do nas nie należy.
Należy pamiętać, że rynek jest szeroki i różnorodny, znajdziemy wiele uczciwych uczciwe firm, które posiadają wykwalifikowany zespół specjalistów. Tylko trzeba to sprawdzić, najlepiej na spotkaniu.
Takie agencje zatrudniają specjalistów, którzy codziennie są do dyspozycji klientów wykonują swoje usługi na dużo wyższym poziomie oraz stają się bardziej wiarygodni w oczach klientów. Cechują się też sprawnym kontaktem. Dlatego jeśli chcemy, aby nasza strona była pozycjonowana profesjonalnie, sprawdzajmy przed podpisaniem umowy z kim mamy do czynienia, czy w biurze firmy znajduje się ktoś więcej niż tylko obsługa klienta. Dotyczy to nie tylko SEO, ale i tworzenia stron internetowych, SEMu, emisji reklamowej czy prowadzenia Social Media.