WooCommerce, dlaczego warto wybrać?

Dla kogo WooCommerce?

Często stojąc przed wyborem platformy sklepowej decyzja jest podyktowana wieloma czynnikami. Jednymi z najważniejszych są ilość produktów, długofalowa strategia rozwoju, przewidywane integracje i funkcje oraz oczywiście koszt wdrożenia rozwiązania e-commerce w firmie. Początkowo jest to wybór między gotowymi rozwiązaniami typu SaaS a otwarto źródłowymi lub dedykowanymi platformami sklepowymi. Jeżeli zależy nam na otwarto źródłowym rozwiązaniu, w którym będziemy mogli rozwijać i wprowadzić oczekiwane przez nas funkcje warto zastanowić się nad WooCommerce. Dlaczego?

Jeżeli posiadasz już stronę internetową, to jest około 30% szans, że działa ona na systemie zarządzania treścią WordPress! Wtedy WooCommerce jest jak najbardziej dla Ciebie! Dlaczego? WooCommerce to nic innego jak zaawansowana wtyczka dla WordPress, którą można wkomponować w istniejącą już stronę na tym systemie zarządzania, co może znacząco zmniejszyć koszty stworzenia sklepu internetowego.

Jeżeli nie posiadasz jeszcze strony internetowej czy też nie posiadasz strony opartej na WordPressie to również jest to atrakcyjne rozwiązanie! Dlaczego? Ponieważ WooCommerce jest niezwykle łatwy w obsłudze dla małych i dużych firm. Dodatkowym atutem jest bazowanie na silniku WordPress, ponieważ społeczność tej platformy jest największa co też przekłada się na liczne gotowe rozwiązania, funkcje oraz integracje!

Łatwość obsługi

Panel WooCommerce oferuje nam przystępne możliwości do prowadzenia sklepu online w Internecie. Co ważne sam panel nie wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu języków programowania, co większa przystępność tego rozwiązania. Elementy w kokpicie WordPressa i WooCommersa są prawidłowo posortowane w odpowiednich kategoriach, a ilość dostępnych funkcji pozwala, za pomocą kilku kliknięć na stworzenie sklepu dopasowanego do preferencji i potrzeb użytkowników. Nie trzeba tu specjalnego szkolenia z obsługi, ponieważ sieć Internetowa jest pełna tutoriali, instrukcji i porad użytkowania WordPressa i WooCommerca.

Funkcjonalności

  1. Wtyczki – Możliwość rozbudowy sklepu podczas jego funkcjonowania jest niezwykle ważnym elementem strony, dlatego też WooCommerce posiada bardzo duży zasób wtyczek, które można użyć do rozwoju sklepu o nowe funkcjonalności. Posiada wszelkie wtyczki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sklepu internetowego. Większość wtyczek jest bezpłatna, a jednocześnie rozwijana przez społeczność, czyli zmniejszenie kosztów nie odbywa się kosztem stabilności rozwiązania.
     
  2. Magazyn – Bardzo rozbudowany panel ma dużo funkcji przydatnych przy dopasowaniu sklepu internetowego do wymagań. Panel produktów ma wiele opcji: np. Tworzenie produktów z atrybutami, produkty grupowe, cross-sell, kategorie, tagi, promocje, galeria produktów i wiele więcej. Co więcej wiele programów magazynowych ma gotowe wtyczki integracji z WooCommerce.

  3. Różnorodność – System WooCommerce posiada możliwość wybrania typu sprzedawanych przedmiotów. Oprócz podstawowej sprzedaży fizycznych produktów, oferuje możliwość, pobierania przedmiotów wirtualnych, czy sprzedaży szkoleń.

  4. Faktury – Wystawianie i drukowanie faktur jest zajęciem czasochłonnym, szczególnie przy dużych wolumenach sprzedaży. Dlatego system posiada automatyczny system generowania faktur z zamówienia, odpowiednio skonfigurowany może całkowicie automatyzować wystawianie faktur. Jeżeli posiadamy i używamy już gotowego systemu fakturowego, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że posiada on gotową integrację z WooCommerce.

  5. Statystyki – Niezbędnym elementem w marketingu są statystyki. To one pozwalają zrozumieć zachowania klientów i pomagają zoptymalizować ścieżki zakupowe. Woocommerce posiada bardzo rozbudowany panel statystyk z wykresami takie jak: sprzedaż, najlepiej sprzedające produkty, przychody itp.. Z łatwością można też połączyć go z zewnętrznymi systemami monitorującymi sprzedaż i ruch na stronę jak np. Google Analytics, Yandex Metrica czy Pixel Facebooka.

  6. Wysyłka – W WooCommerce jest dostępna duża liczba wtyczek, która automatyzuje proces generowania listów przewozowych, i za pomocą jednego kliknięcia można utworzyć etykietę. Większość liczących się firm kurierskich posiada już gotową integrację pod WooCommerce. Od globalnych jak i działających na rynkach narodowych firm kurierskich, przez paczkomaty po pocztę polską.

  7. Płatności – Moduł płatności znacznie ułatwia zakupy w Internecie, w ciągu kilku sekund można sfinalizować zamówienie poprzez płatność online przelewem lub kartą, jak i płatności można dokonać później przelewem tradycyjnym. Wybór metod płatności zależy tylko i wyłącznie od naszych preferencji. WooCommerce jest tak popularny, że większe systemy płatności mają gotowe wtyczki przygotowane dla WooCommerce.

Podsumowanie

WooCommerce jako system sklepowy sprawdza się bez względu na wielkość przedsiębiorstwa. Jeżeli zależy nam na intuicyjnym użytkowaniu, szerokich możliwościach funkcji i integracji, aktualności oraz wsparciu licznej społeczności. Wszystkie te stawiają tę aplikację w wśród najlepszych i najpopularniejszych platform sklepowych online. Jeżeli dalej nie wiesz czy WooCommerce sprawdzi się w Twoim biznesie skontaktuj się z nami! Z chęcią doradzimy ci w wyborze najoptymalniejszego rozwiązania, być może będzie to właśnie WooCommerce!