Główne funkcje księgi znaku
Księga znaku to nic innego jak instrukcja obsługi twojego logo oraz jego znaczenie w odbiorze przez konsumenta. Pozwala ona zachowywać spójność stosowania logo co zdecydowanie jest korzystne dla wizerunku marki lub firmy.
Główne funkcje księgi znaku
Opisana księdze znaku konstrukcja i kolorystyka pozwalają zrozumieć niezmienne zasady użytkowania logo przez organizacje działającą po nim lub podmiotu współpracującego z firmą. Przedstawione wersje kolorystyczne pomagają w wyborze odpowiedniego zestawienia kolorystycznego wraz z tłem, na którym jest umieszczane logo lub tekstu współtowarzyszącego.
Dla lepszego zrozumienia zastosowania logo, księga znaku zawiera również niedopuszczalne zestawienia, które powodować będą nieczytelność znaku graficznego. Użytkownik może uniknąć popełnienia błędów przed zleceniem produkcji materiałów graficznych zawierających logo, dzięki wcześniej sprawdzonym rozwiązaniom zawartych w księdze znaku, co może zaoszczędzić sporo pieniędzy i czasu. Zbyt małe lub zbyt duże logo, może działać niekorzystnie, dlatego podczas tworzenia księgi znaku, testuje się wielkość logo na potencjalnych materiałach graficznych, odpowiadających charakterystyce firmy i określa się jego pole ochronne, czyli obszar oddzielający od innych elementów graficznych.
Od pomysłu do reguł
Geneza powstania logo, czyli jego historia i sens istnienia w przestrzeni graficznej, to bardzo istotny aspekt. Logo jest „twarzą” firmy i nie powinno być dziełem przypadku, lecz świadomym kierunkiem wizerunku marki, działającym na jego korzyść. Przekazując logo wraz z księgą znaku firmie współpracującej, pokazujemy, że mamy profesjonalne podejście do prowadzenia swojej marki i ściśle określamy swoje oczekiwania.
W przyszłej pracy z logo twojej marki może wystąpić „artystyczna wizja” grafika, która, może znacznie odbiegać od oryginału i aby utrzymać wizualną ciągłość znaku graficznego i jego tożsamość, ściśle określone są niedopuszczalne modyfikacje logo i kolorów. Kolory w księdze znaków opisane są konkretnymi wartościami w przestrzeni barw CMYK i PANTONE do druku jak i RGB do publikacji cyfrowych. Z góry określone wartości kolorów pomagają w prawidłowym projektowanie materiałów graficznych już na samym początku, co pozwoli uniknąć nieścisłości przy akceptacji i niezadawalającemu końcowemu efektowi.
Im więcej zasad tym lepiej
Proces projektowania, w szczególności materiałów drukowanych, wiąże się z wieloma trudnościami związanymi z prawidłowym postrzeganiem kolorów na monitorze, dlatego stosowanie określonych wartości kolorystycznych polepsza symulację prezentowanych kolorów. Mając na względzie różne techniki druku, te bardziej zaawansowane, gdzie można stosować wersję kolorową i w odcieniach szarości jak i te mniej zaawansowane jak druk na podstawowej drukarce cyfrowej przy drukowaniu np. faktur vat lub paragonów, księga znaku zawiera logo w wersji achromatycznej. Każda firma mniej lub bardziej stosuje komunikację tekstową, drukowaną. Aby jeszcze precyzyjniej określić wizerunek firmy, sugeruje się odpowiedni krój pisma (font) lub kilka fontów i ich wielkość, grubość i odstępy co do nagłówków, podnagłówków i regularnego tekstu.
Bardziej zaawansowana księga znaku zawiera w sobie zastosowanie logo i motywów graficznych identyfikacji na potencjalnych nośnikach reklamowych lub materiałach komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej takich jak wizytówka, papier firmowy, koperty i wszelkiego rodzaju gadżetów pomocnych w twojej branży lub produktów przez ciebie wytwarzanych.
Wszelkie materiały zawarte w księdze znaku będą Ci zawsze pomocne i pozwolą bardziej odpowiadać na potrzeby twoje i twoich klientów, zachowując spójny wizerunek i wzbudzając zaufanie do twojej firmy.