Charakterystyka artykułów sponsorowanych pod SEO

Artykuły sponsorowane to jedna z najpopularniejszych form prowadzenia linkowania zewnętrznego, tak zwanego white SEO. Oprócz tego artykuły sponsorowane mają dużą rolę w promowaniu marki, jak i zwiększaniu jej rozpoznawalności. Artykuły sponsorowane w procesie pozycjonowania zwiększają także wskaźnik zaufania pozycjonowanej strony, ponieważ prowadzą do niej adresy URL z wartościowych i bezpiecznych miejsc. Artykuły sponsorowane pełnią także ważną rolę, jeśli chodzi o budowanie wiarygodności marki. Im więcej merytorycznych publikacji w wartościowych miejscach, tym bardziej wiarygodna staje się nasza firma w oczach potencjalnych klientów. Artykuły sponsorowane różnią się w swojej konstrukcji od pozostałych formuł stosowanych na stronach www, czy na blogach internetowych.

Jaka jest rola artykułów sponsorowanych w SEO?

Artykuły sponsorowane w procesie pozycjonowania pełnią ważną rolę. Mają duży wpływ na osiągane pozycje w wynikach wyszukiwania Google i dzięki nim jesteśmy w stanie docierać do coraz szerszej grupy potencjalnych odbiorców naszej oferty. Główną rolą artykułów sponsorowanych jest:

– Budowanie link buildingu pozycjonowanej witryny

– Zwiększanie współczynnika zaufania witryny

– Budowanie i zwiększanie wiarygodności marki wśród użytkowników

– Promocja nowych produktów oraz usług

– Zwiększanie widoczności strony www w organicznych wynikach wyszukiwania

– Podnoszenie wartości marki

– Zwiększanie rozpoznawalności

– Zwiększanie ruchu organicznego oraz Direct

– Wpływanie na opinię, jak i wybory użytkowników

– Budowanie świadomości marki

Jaką wybrać tematykę artykułów sponsorowanych pod SEO?

Tworzenie artykułów sponsorowanych powinno być wcześniej w przemyślany sposób zaplanowane. Plan powinien zawierać podział tematyczny na 4 grupy.

– Artykuły sponsorowane promujące markę

– Artykuły sponsorowane promujące produkt

– Artykuły sponsorowane budujące świadomość marki

– Artykuły sponsorowane zwiększające sprzedaż

W przypadku wyboru tematyki, powinniśmy kierować się przede wszystkim celami, jakie chcemy osiągać. W związku z tym warto podzielić tematykę na:

– Artykuły poradnikowe – zwiększające świadomość marki

– Artykuły specjalistyczne – promujące markę jako specjalistę w swojej dziedzinie

– Artykuły marketingowe – promujące produkt a jednocześnie zwiększające sprzedaż

Jaką konstrukcję powinien mieć artykuł sponsorowany pod SEO?

Artykuł ze względu na swoje właściwości, jak i przeznaczenie powinien mieć odpowiednią konstrukcję. Celem nadrzędnym powinna być wygoda czytania a więc nie powinien to być ciąg znaków w jednej kolumnie. Zatem jaką konstrukcję powinien mieć artykuł sponsorowany:

– Główny tytuł, który powinien zawierać słowo kluczowe

– 5-6  śródtytułów, które powinny zawierać po jednym słowie kluczowym

– Objętość od 5000 – 15000 znaków

– Główne słowo kluczowe powinno zostać powtórzone 20 razy

– Zastosowanie synonimów słowa kluczowego – 20 synonimów powtórzonych jeden raz

–  Artykuł sponsorowany powinien zawierać opis 4-5 cech produktu lub usługi

– W przypadku opisu produktowego czy usługowego należy 4-5 krotnie użyć słowa związanego z funkcjonalnością

– Tytuł główny powinien posiadać tag H1

– Śródtytuły powinny posiadać tag H2

– Ważne, aby w przypadku tworzenia tekstów nie stosować powtarzalności takich samych słów typu: ma. Należy używać synonimów typu posiada, zawiera, ma w swoim składzie, jest częścią itp.

– Artykuł powinien być napisany prawidłowo pod kątem ortografii, interpunkcji czy gramatyki.

– Artykuł sponsorowany nie powinien być wielowątkowy i poruszać wielu tematów na raz a powinien skupiać się na jednym – dwóch wątkach i maksymalnie skupiać się na nich.

Gdzie najlepiej zamieszczać artykuły sponsorowane pod SEO?

Artykuły sponsorowane najlepiej, aby były zamieszczane w miejscach, które pozwolą mu spełnić założenia a więc:

– W miejscu dopasowanym tematycznie

– W miejscu z odpowiednią liczną unikalnych odwiedzin miesięcznie

-W miejscu z odpowiednim wskaźnikiem zaufania

– W miejscach, które są w sposób ciągły rozwijane

– W miejscu, które ma wypracowaną pozycję i prowadzi do niego odpowiednia ilość zaufanych linków zewnętrznych

– W miejscu, w którym możliwe jest dodawanie linków Dofollow

– W miejscu, w którym możliwe jest podlinkowanie maksymalnej liczby słów kluczowych

– W miejscu z którego artykuł nie zostanie usunięty po kilku tygodniach czy miesiącach

Ile kosztuje stworzenie i publikacja artykułu sponsorowanego?

Cena artykułu sponsorowanego zależy od wielu czynników. Czynnikami najbardziej wpływającymi na cenę są:

– Ilość unikalnych użytkowników miesięcznie

– Ilość unikalnych użytkowników miesięcznie – ruch organiczny

– Pozycja miejsca publikacji na rynku

– Wielkość miejsca publikacji – ilość słów w TOP3 i TOP10

– Rozpoznawalność miejsca publikacji

– Wewnętrzne miejsce publikacji – strona główna, promowanie wpisu, zwykły wpis, publikacja w Social Media.