Artykuły sponsorowane to jedna z najpopularniejszych form prowadzenia linkowania zewnętrznego, tak zwanego white SEO. Oprócz tego artykuły sponsorowane mają dużą rolę w promowaniu marki, jak i zwiększaniu jej rozpoznawalności. Artykuły sponsorowane w procesie pozycjonowania zwiększają także wskaźnik zaufania pozycjonowanej strony, ponieważ prowadzą do niej adresy URL z wartościowych i bezpiecznych miejsc. Artykuły sponsorowane pełnią także ważną rolę, jeśli chodzi o budowanie wiarygodności marki. Im więcej merytorycznych publikacji w wartościowych miejscach, tym bardziej wiarygodna staje się nasza firma w oczach potencjalnych klientów. Artykuły sponsorowane różnią się w swojej konstrukcji od pozostałych formuł stosowanych na stronach www, czy na blogach internetowych.
Jaka jest rola artykułów sponsorowanych w SEO?
Artykuły sponsorowane w procesie pozycjonowania pełnią ważną rolę. Mają duży wpływ na osiągane pozycje w wynikach wyszukiwania Google i dzięki nim jesteśmy w stanie docierać do coraz szerszej grupy potencjalnych odbiorców naszej oferty. Główną rolą artykułów sponsorowanych jest:
– Budowanie link buildingu pozycjonowanej witryny
– Zwiększanie współczynnika zaufania witryny
– Budowanie i zwiększanie wiarygodności marki wśród użytkowników
– Promocja nowych produktów oraz usług
– Zwiększanie widoczności strony www w organicznych wynikach wyszukiwania
– Podnoszenie wartości marki
– Zwiększanie rozpoznawalności
– Zwiększanie ruchu organicznego oraz Direct
– Wpływanie na opinię, jak i wybory użytkowników
– Budowanie świadomości marki
Jaką wybrać tematykę artykułów sponsorowanych pod SEO?
Tworzenie artykułów sponsorowanych powinno być wcześniej w przemyślany sposób zaplanowane. Plan powinien zawierać podział tematyczny na 4 grupy.
– Artykuły sponsorowane promujące markę
– Artykuły sponsorowane promujące produkt
– Artykuły sponsorowane budujące świadomość marki
– Artykuły sponsorowane zwiększające sprzedaż
W przypadku wyboru tematyki, powinniśmy kierować się przede wszystkim celami, jakie chcemy osiągać. W związku z tym warto podzielić tematykę na:
– Artykuły poradnikowe – zwiększające świadomość marki
– Artykuły specjalistyczne – promujące markę jako specjalistę w swojej dziedzinie
– Artykuły marketingowe – promujące produkt a jednocześnie zwiększające sprzedaż
Jaką konstrukcję powinien mieć artykuł sponsorowany pod SEO?
Artykuł ze względu na swoje właściwości, jak i przeznaczenie powinien mieć odpowiednią konstrukcję. Celem nadrzędnym powinna być wygoda czytania a więc nie powinien to być ciąg znaków w jednej kolumnie. Zatem jaką konstrukcję powinien mieć artykuł sponsorowany:
– Główny tytuł, który powinien zawierać słowo kluczowe
– 5-6 śródtytułów, które powinny zawierać po jednym słowie kluczowym
– Objętość od 5000 – 15000 znaków
– Główne słowo kluczowe powinno zostać powtórzone 20 razy
– Zastosowanie synonimów słowa kluczowego – 20 synonimów powtórzonych jeden raz
– Artykuł sponsorowany powinien zawierać opis 4-5 cech produktu lub usługi
– W przypadku opisu produktowego czy usługowego należy 4-5 krotnie użyć słowa związanego z funkcjonalnością
– Tytuł główny powinien posiadać tag H1
– Śródtytuły powinny posiadać tag H2
– Ważne, aby w przypadku tworzenia tekstów nie stosować powtarzalności takich samych słów typu: ma. Należy używać synonimów typu posiada, zawiera, ma w swoim składzie, jest częścią itp.
– Artykuł powinien być napisany prawidłowo pod kątem ortografii, interpunkcji czy gramatyki.
– Artykuł sponsorowany nie powinien być wielowątkowy i poruszać wielu tematów na raz a powinien skupiać się na jednym – dwóch wątkach i maksymalnie skupiać się na nich.
Gdzie najlepiej zamieszczać artykuły sponsorowane pod SEO?
Artykuły sponsorowane najlepiej, aby były zamieszczane w miejscach, które pozwolą mu spełnić założenia a więc:
– W miejscu dopasowanym tematycznie
– W miejscu z odpowiednią liczną unikalnych odwiedzin miesięcznie
-W miejscu z odpowiednim wskaźnikiem zaufania
– W miejscach, które są w sposób ciągły rozwijane
– W miejscu, które ma wypracowaną pozycję i prowadzi do niego odpowiednia ilość zaufanych linków zewnętrznych
– W miejscu, w którym możliwe jest dodawanie linków Dofollow
– W miejscu, w którym możliwe jest podlinkowanie maksymalnej liczby słów kluczowych
– W miejscu z którego artykuł nie zostanie usunięty po kilku tygodniach czy miesiącach
Ile kosztuje stworzenie i publikacja artykułu sponsorowanego?
Cena artykułu sponsorowanego zależy od wielu czynników. Czynnikami najbardziej wpływającymi na cenę są:
– Ilość unikalnych użytkowników miesięcznie
– Ilość unikalnych użytkowników miesięcznie – ruch organiczny
– Pozycja miejsca publikacji na rynku
– Wielkość miejsca publikacji – ilość słów w TOP3 i TOP10
– Rozpoznawalność miejsca publikacji
– Wewnętrzne miejsce publikacji – strona główna, promowanie wpisu, zwykły wpis, publikacja w Social Media.