SKUTECZNE A NIESKUTECZNE POZYCJONOWANIE W GOOGLE – JAK ODRÓŻNIAĆ

Jak odróżnić pozycjonowanie wysokiej jakości od tego nieskutecznego?

Pozycjonowanie stron internetowych to dziedzina, która każdego dnia ewoluuje, skłaniając agencje interaktywne do ciągłych modyfikacji swoich metod. Klienci poszukujący firmy, która profesjonalnie zajmie się ich domeną, mają twardy orzech do zgryzienia.
Ciągłe zmiany, jakie zachodzą w wyszukiwarce internetowej Google sprawiają, że rynek SEO w Polsce z fazy rozkwitu przeszedł do jej kształtowania, eliminując z rynku podmioty nastawione na szybki i łatwy zarobek. Jeszcze kilka lat temu branża SEO przeżywała ogromny bum, który przekładał się na powstawanie agencji świadczących takie usługi. Niewielki poziom trudności w osiąganiu dobrych wyników zachęcił wiele osób do budowania biznesów, które w wielu przypadkach dzisiaj już nie istnieją. W czasie rozkwitu branży o SEO mówiło się wszędzie, a eksperci, którzy w tamtym czasie kształtowali rynek, byli wyrocznią dla młodych seowców, którzy chcieli podbić świat. Ceny usług były bardzo niskie a chętnych do pozycjonowania swojej strony nie brakowało. Niekontrolowany bum na SEO w Polsce doprowadził niestety do sytuacji, która zahamowała jej rozwój. Google powiedział dość i zaczął wymagać od agencji a także od specjalistów SEO dostosowywania swoich technik do zmian, które są wynikiem rozwoju cywilizacyjno-technologicznego.

Zmiany algorytmów Google wymuszają od agencji dbałość o jakość SEO

Zmiany algorytmów w wyszukiwarce Google, z którymi co jakiś czas mamy do czynienia, są odpowiedzią na rozwój wyszukiwarki, która rozrasta się w bardzo szybkim tempie. Dawniej w sieci istniało wiele miejsc widmo, których nikt nie odwiedzał a cel ich istnienia był prosty. Chodziło o możliwość zamieszczania dużej ilości linków prowadzących do strony. W sieci znajdowało się mnóstwo darmowych katalogów stron, portali z możliwością zamieszczania precli czy komentarzy bez moderacji. W finale okazywało się, że po wpisaniu danego hasła, efektem wyszukiwania były mi. in. katalogi stron. Jako że Google czerpie zyski z reklam, za które należy płacić, postanowiono zmienić algorytm w taki sposób, aby pozycjonowanie nie powodowało zaśmiecania Internetu bezwartościowymi treściami z punktu widzenia użytkowników. W tym momencie skończyła się era pozycjonowania za pomocą takich miejsc. Poprzeczka została podniesiona a wraz z nią zaczął się kształtować profesjonalny rynek SEO. Niestety w dalszym ciągu istnieją na rynku podmioty, które oferują pozycjonowanie oparte na nieefektywnych metodach, które już dawno przestały działać. Wysokiej jakości pozycjonowanie wymaga przede wszystkim ciągłych inwestycji w budowę oraz rozwój wartościowych miejsc do linkowania, które będą dla użytkowników źródłem ciekawych informacji. Czas, jaki należy poświęcić na budowanie takich miejsc jest długi a koszt ich utrzymania i rozwoju coraz wyższy.

Google mówi dość zaśmiecaniu Internetu przez kiepskich pozycjonerów

Wyszukiwarka Google od początku swojego istnienia stawia na ciągły rozwój, który uczyni ją produktem na miarę swoich czasów. Większość zmian, jakie zachodzą w wyszukiwarce, mają na celu stworzenie medium na miarę XXI wieku, które będzie spełniało oczekiwania internautów. Zaśmiecanie Internetu tylko po to, aby móc zamieszczać linki, już dawno zostało zastopowane. Twórcy wyszukiwarki chcąc spełnić oczekiwania użytkowników, osłabili pozycję domen, które pojawiają się i znikają. Moc linków prowadzących do pozycjonowanej strony jest zawsze największa z miejsc z określoną historią, które istnieją od kilku lat i nie są przypadkowymi, sezonowymi miejscami, które powstają na potrzeby pozycjonowania klienta, po czym znikają. Pozycjonowanie stron www stało się dziedziną, która wymaga coraz większego zaangażowania oraz inwestycji, jakie mogą się nie zwrócić. Dzięki blokowaniu metod zaśmiecających Internet, profesjonalne i skuteczne SEO przestało być łatwe i tanie. Dawniej pozycjonować mógł każdy, dzisiaj, aby zajmować się podnoszeniem pozycji w wyszukiwarce Google, należy mieć odpowiednią wiedzę, cierpliwość i dużo czasu na pracę oraz otwarty umysł, który pozwala widzieć to, czego nie widzą inni. Niestety niektóre agencje nadal świadczą usługi pozycjonowania na masową skalę za niską cenę. Bazują na metodach, które nie przynoszą efektów, lecz są proste i szybkie we wdrożeniu, a co najważniejsze nie wymagają nakładów finansowych ze strony agencji.

Prowadzenie badań nad poszukiwaniem nowych metod pozycjonowania

Pozycjonowanie stron www wymaga coraz większego zaangażowania ze strony specjalistów SEO. Oczywiście oprócz zaangażowania specjalisty, potrzebne są środki finansowe, aby móc prowadzić badania w celu poszukiwania nowych rozwiązań. Niestety Google nie informuje na czym polegała zmiana w algorytmie i co należy zrobić, aby pozycjonowane słowa kluczowe zyskiwały w rankingach. Brak czasu na zgłębianie tajników SEO oraz na prowadzenie badań, które potwierdzałyby lub zaprzeczały skuteczności testowanych metod, sprawia, że oferowane usługi są na bardzo niskim poziomie. Ciągłe prowadzenie badań nad poszukiwaniem skutecznych metod pozycjonerskich pozwala oferować skuteczne oraz bezpieczne pozycjonowanie, które nie należy do najtańszych, lecz jakościowo dobrych. Pozycjonowanie wysokiej jakości bez ciągłego poszukiwania nowych technik nie jest już możliwe. Zatrzymanie się w miejscu nie przyniesie takiego efektu, jakiego oczekują nasi klienci. Dobre jakościowo pozycjonowanie dość szybko się zwraca i z czasem zaczyna zarabiać. Pozycjonowanie niskiej jakości, za niewielkie pieniądze, najczęściej jest po prostu bezwartościowe i nie generuje oczekiwanej przez klienta sprzedaży. Ciągłe prowadzenie badań nad poszukiwaniem nowych metod pozycjonowania, to gwarancja utrzymania odpowiedniego poziomu w dobie ciągle zmieniających się algorytmów. Brak prowadzenia badań przez agencję, sprawia, że przestaje się rozwijać i nie jest w stanie skutecznie pozycjonować stron www swoich klientów.

Ciągłe zdobywanie doświadczenia a nie jedynie bazowanie na tym już zdobytym

Doświadczenie to umiejętności, które nabywa się w trakcie wykonywania pracy, a następnie wykorzystuje się przy kolejnych projektach. Doświadczenie w branży SEO to dość mocno nadużywane słowo, którego znaczenie definiuje się w inny sposób, niż ten tradycyjny. Doświadczenie zdobywane na małych projektach, ma się nijak do największych projektów. Inaczej pozycjonuje się stronę firmową z branży budowlanej a inaczej sklep z kilkoma tysiącami produktów modowych. Dokładnie tak samo jest w przypadku portali internetowych czy blogów. W pozycjonowaniu doświadczenie jest pojęciem, które szybko przestaje być aktualne. To, co było kilka lat temu, nie jest już aktualne, dlatego bazowanie jedynie na doświadczeniu, które się posiada w pozycjonowaniu stron www, nie zawsze pozwala osiągać zakładany efekt. Google niejednokrotnie udowodnił poprzez wprowadzane zmiany, że utrzymanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, wiąże się z ciągłym rozwojem w tej dziedzinie.