Najczęstsze pytania z sektora MŚP
Gdy trafia do nas marka z sektora MŚP, często ze strony klientów słyszymy te same pytania. Zebraliśmy je tutaj, by podzielić się z Wami tym, jak przebiega proces zaistnienia małego brandu w mediach społecznościowych i co zrobić, by obecność marki była wartościowa. Bo przecież kogo nie ma w internecie ten nie istnieje, a jak firmy nie ma w social media to jej nie ufamy. Odpowiedzi na to i podobne pytania dotyczące obecności małej firmy na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, YouTube czy Twitterze, znajdziesz poniżej!
Cel – czy fanpage jest dla mojej firmy?
Zanim przejdziemy do prowadzenia profilu w mediach społecznościowych, zastanawiamy się wraz z klientem nad celem pojawienia się marki w Social Mecia. Prowadzenie profilu dla samej obecności jest nieefektywne, dlatego rozważamy znaczenie fanpage. Może on informować o produktach i usługach, budować społeczność poprzez zaangażowanie, docierać do potencjalnych klientów czy służyć pomocą w problematycznych sytuacjach.
W tym miejscu odpowiadamy na pytania:
– kto jest odbiorcą treści?
– dlaczego użytkownik ma śledzić fanpage?
– co sprawi, że przy spadających zasięgach, fani będą wykazywać zainteresowanie?
Zebrane informacje pozwalają opracować strategię dostosowaną do konkretnej firmy.
Co ze wzrostem sprzedaży?
Często zdarza się, że firmy z sektora MŚP liczą na znaczne zwiększenie sprzedaży poprzez media społecznościowe. Należy mieć świadomość, że komunikacja marki z użytkownikami to przede wszystkim budowanie pozytywnego wizerunku oraz potwierdzenie autentyczności firmy. Brand w Social Media, który publikuje interesujące treści, ma pewność, że wśród odbiorców treści znajdują się potencjalni klienci. Osoby obserwujące profil często wybierają daną firmę w momencie decyzji zakupowej. Budowanie świadomości marki jest zatem procesem rozłożonym w czasie.
Jakie są wymierne korzyści?
Ciekawy content publikowany w formie postów zrzesza wokół siebie odbiorców. Aby zwiększyć liczbę osób zainteresowanych, zarówno sponsorowane posty jak i kampanie reklamowe należy kierować do przemyślanej i konkretnej grupy docelowej. W ten sposób mamy pewność, że założony budżet nie został przepalony, a treści trafiły do odpowiednich użytkowników, którzy w przyszłości mogą stać się potencjalnymi klientami. O tym, że marka staje się im bliska świadczy ich zaangażowanie wyrażone poprzez pozostawianie reakcji, zamieszczanie komentarzy, udostępnianie postów, branie udziału w konkursach, wypowiadanie się na grupach.
Jaki jest koszt prowadzenia fanpage?
To jedno z najczęstszych pytań. Nie można tu wskazać jednoznacznej odpowiedzi, a nawet określić widełek, gdyż zależne jest to od wielu czynników. Zalicza się do nich:
– specyfika danej branży, skala biznesu oraz obszar działania
– format postów (a tu są duże możliwości: zdjęcia, filmy, grafiki, GIFy)
– częstotliwość publikowania (konkretna ilość postów w tygodniu)
– moderacja (w zależności od wielkości profilu i ilości zapytań)
– sponsorowanie postów oraz planowanie kampanii reklamowych (założenie budżetów ora celu contentu)
– dodatkowe aktywności (raportowanie, posty o wydarzeniach, grupy i ich administrowanie, konfiguracja chatbota itp.).
Do tego dochodzi sam pomysł na markę, o czym i w jaki sposób będzie komunikować się z odbiorcami. Wiąże się to z przygotowaniem indywidualnych treści: zarówno tekstów, jak i wizualnej formy postów, które mają trafiać do konkretnej grupy docelowej. Pamiętajcie, że jedynie wartościowe publikacje, oparte na znajomości potencjalnego odbiorcy, będą cieszyć się zainteresowaniem.
Zawarte powyżej informacje to według nas odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które jednocześnie są najważniejsze przed podjęciem działań Social Media. Choć moglibyśmy wymienić jeszcze kilka, wybraliśmy te najbardziej istotne. Teraz już wiecie, dlaczego marki pojawiają się w mediach społecznościowych, a wycena dla każdego fanpage jest indywidualna.