Czego nie ma w internecie, nie istnieje?
Coraz częściej mówi się, że to, czego nie ma w internecie, po prostu nie istnieje. Nic dziwnego, wystarczy zastanowić się, gdzie sami szukamy informacji, usług lub produktów. Mimo, że dostęp do internetu ma ogromna liczba osób, nie wszyscy uważają, że posiadanie strony www jest istotne dla firmy.
W tym artykule chcemy uświadomić Wam jej znaczenie w biznesie i to jak ważna jest dobra strona dla niemal każdego przedsiębiorstwa.
1. Możliwość dotarcia do klientów
W Polsce według danych statystycznych GUS dostęp do internetu ma ponad 70% ludzi. To daje ogromny potencjał, by dotrzeć do osób, które będą kupowały produkty lub korzystały z usług. Jak się to przekłada na liczby? W samej Warszawie jest to ponad milion odbiorców, a w całym kraju 26 milionów. Dane mówią więc same za siebie, dlatego nie warto zwlekać z decyzją o założeniu strony internetowej, gdzie konkurencja już dawno może zajmować wysoką pozycję w wyszukiwarce.
2. Strona internetowa wizytówką firmy
Kiedy zakładasz firmę starasz się, by jej siedziba zachęcała przyszłych klientów. Dobrze zorganizowane biuro, którego wnętrze zachęca, wzbudza większe zaufanie. Podobnie jest ze stroną internetową. Gdy użytkownicy na nią trafiają, od razu ich uwagę przyciąga wygląd oraz funkcjonalność. Dobrze wykonana strona internetowa zwiększa sprzedaż i pozytywnie wpływa na postrzeganie firmy. Ta, która nie jest wykonana w profesjonalny sposób, ma odwrotny wydźwięk. Korzystając z internetu zwracamy przecież uwagę na to, co nam się podoba, lubimy, gdy wszystko działa w odpowiedni sposób i nie tracimy czasu.
3. Informacje to podstawa
Skoro strona internetowa jest wizytówką, to trzeba zawrzeć w niej najważniejsze informacje związane z firmą. Ilość danych musi być jednak wyważona, aby nie przytłoczyć potencjalnego klienta. Odbiorcy powinni mieć możliwość szybkiego zapoznania się z ofertą firmy oraz korzyściami płynącymi z korzystania z jej usług. Do tego można wprowadzić cennik, godziny otwarcia oraz materiały do pobrania, takie jak katalogi czy formularze. Przy stronie internetowej należy zadbać o to, by użytkownik internetu mógł sprawnie znaleźć kontakt do firmy, więc niezbędne jest wyeksponowanie numeru telefonu i adresu e-mail.
4. Zbudowane zaufanie
Zanim wybierzemy konkretny produkt lub zdecydujemy się na usługi danej firmy, chcemy dowiedzieć się więcej o marce, poznajemy jej ofertę, sprawdzamy możliwości, a informacji szukamy w internecie. Te firmy, które nie mają własnej strony internetowej ograniczają zaufanie. Dlaczego? Przyszli klienci zastanawiają się, że być może firma źle wykonuje swoje usługi lub boi się negatywnych komentarzy, dlatego nie posiada swojej strony www. Domysłów może być wiele, jednak jest pewne, że będą się wiązać z negatywnym odbiorem. Dzięki profesjonalnej stronie internetowej, klienci utwierdzają się w swoich decyzjach, a to świadczy pozytywnie o firmie.