Dostosowywanie wyglądu strony do wieku odbiorcy
Hasło ARD rozwija się jako Age Responsive Design i jest nadchodzącym w 2017 roku trendem, który automatycznie dostosowuje wygląd oraz układ strony. Do tej pory stosowanym i promowanym przez Google jest Responsive Web Design (RWD), czyli pokrótce dostosowywanie witryn do typu urządzenia, na którym ma się wyświetlać. ARD ma dodatkowo dostosowywać strony do wieku odbiorcy.
Co zmieni ARD?
Jak ma to się dziać? ARD wychodząc naprzeciw potrzebom użytkownika uzależnionych od jego wieku, dostosuje takie elementy strony jak rozmiar i styl fontu, kolorystykę czy funkcje menu nawigacyjnego. Wpływa to na podniesienie funkcjonalności i tu dla przykładu osobom starszym font ukaże się w większym rozmiarze, co poprawi jego czytelność. Zmiana kolorystyki witryny, będzie prezentować bardziej barwną odsłonę dla dzieci, a dla dorosłych z kolei będzie bardziej stonowana. Ponadto ARD może automatycznie dostosować różnorodne menu nawigacyjne, zmieniające się w zależności od kompetencji technologicznych użytkownika, a także dobrać treść tak by była bardziej zrozumiała w zależności od wieku odbiorcy.
Ponieważ ARD skupia się na potrzebach odbiorców – równocześnie dbając o ich komfort, zdrowie fizyczne oraz psychiczne, przewidujemy, że będzie przekładać się na o wiele wyższe współczynniki konwersji. Już niedługo będzie nieodłącznym elementem każdej witryny.