preloder
(+48) 22 431 28 12

Google Assistant a zmiany w SEO

Pozycjonowanie przyszłości

Zastanawiasz się, co jest stałego w algorytmach Google? Okazuje się, że jedyną stałą jest zmiana 😊 Tym razem Google oficjalnie potwierdza wprowadzenie Google Asssistant na nowe rynki, czy wśród nich jest Polska? Wszystko wskazuje na to, że tak. Wyszukiwarka głosowa oparta o sztuczną inteligencję ma ułatwiać życie użytkownikom, ale w konsekwencji przyniesie też zmiany w pozycjonowaniu stron internetowych.

Czym jest Google Asssistant?

Google Assistant to nic innego jak osobisty asystent, z którym można komunikować się w formie głosowej i tekstowej. To rozbudowane oprogramowanie może współpracować z urządzeniami mobilnymi, głośnikami, odbiornikami TV. Użytkownicy mogą z jego wykorzystaniem sterować różnymi aplikacjami, tu mowa nie tylko o włączeniu muzyki, ale również zrobieniu zdjęcia czy zarezerwowaniu biletów do kina.

Krok ku nowoczesności

W jakich sytuacjach Google Assistant będzie idealnym rozwiązaniem? Z pewnością z jego funkcjonalności skorzystają właściciele inteligentnych domów, które można obsługiwać z dowolnego miejsca na świecie, a do tego wystarczy jedynie dostęp do internetu. Któż by nie chciał wracać do domu, w jakim włączone jest już ogrzewanie, gra cicha muzyka a do drzwi puka już dostawca jedzenia 😊
Jak to działa? Google Asisstant korzysta z wyszukiwarki internetowej, a technologia ta opiera się na języku naturalnym, bez używania (jak do tej pory) wyuczonych komend typu: „OK Google”. Dotychczas dostępne wyszukiwanie głosowe niejednokrotnie wręcz irytowało użytkowników. Google Asisstant odpowiada na pytania w bardziej precyzyjny sposób, gdyż jedną z jego najważniejszych cech jest umiejętność zrozumienia kontekstu. To dzięki tej właściwości po zadaniu pytania „Who is Chuck Norris?” dostajemy jego pełną biografię, a po zadaniu kolejnego „What is his last movie?” Google Asisstant nie zapyta nas „Who?”. Aplikacja nie jest jednak dostępna na wszystkie urządzenia, osoby, które nie mają na telefonach ostatniej wersji Androida, będą miały problem z jej zainstalowaniem. Pozostaje im korzystanie z Google Now, który czasem bardziej przeszkadza, niż pomaga, włączając się przypadkiem, nawet niezamierzony.

Polska wersja Google Assistant

Osoby, które aktualnie korzystają z Google Asisstant w angielskiej wersji językowej, a do tego są aktywnymi użytkownikami Google Maps, mają szansę otrzymać zaproszenie do udziału w uczeniu Asystenta Google języka polskiego. Jak sztuczna inteligencja uczy się obcych języków, możemy sprawdzić chociażby poprzez aplikację Cleverbot – robota, który jako pierwszy przeszedł test Turinga w 2013 r. To wówczas ponad połowa badanych w czasie konwersacji z nim uznała, że rozmawia nie z robotem, a z drugim człowiekiem. Przykładowo, jeszcze cztery lata temu, aby Cleverbot zrozumiał, że słowo „truskawki” oznacza „strawberries” i jest ono po polsku należało napisać mu o tym około 4 razy. Teraz, po wpisaniu tego słowa, Clever natychmiastowo przechodzi na język polski, zadając pytanie czy wypowiadając sekwencję. Aby lepiej poznać możliwości, jakie daje nam korzystanie z tego rodzaju aplikacji, możemy sami spróbować taką napisać. Tu: http://www.cleverscript.com/bots/ znajdziemy instrukcję, w jaki sposób to zrobić.

SEO a wyszukiwanie głosowe

Zmiana w sposobie komunikacji użytkowników z wyszukiwarkami wpłynie na pozycje w wynikach wyszukiwania. Jak wiadomo właściwie wybrana fraza pozwala uzyskać bardziej adekwatne rezultaty. W tej chwili odpowiedzi na głosowe zapytania to obecnie ponad 20% wszystkich wyszukań. Wskazuje to na rosnącą popularność używania Google w sposób głosowy i spodziewać się można, że tendencja ta się utrzyma. Wyszukiwanie głosowe różni się od wpisywanych fraz przede wszystkim tym, że są bardziej rozbudowane i sprecyzowane. Będą to przecież zapytania, jakich używa się w codziennych rozmowach. Nadal słowa kluczowe będą jak najdokładniej opisywać produkty czy profil działalności, ale dopiero unikalne treści w połączeniu z naturalnym językiem pozwolą na to, by pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Gdy firma zajmuje się sprzedażą obuwia, zamiast frazy „buty szpilki”, lepiej będzie używać: „buty na bardzo wysokim obcasie”, „wysokie szpilki ze skóry z zapięciem na kostce”.

Przyszłość Google Assistant

Korzystając z Google Assistant formułowanie wyszukiwanej frazy w języku mówionym będzie zatem różniło się od tego w formie tekstu. Z pewnością stanie się bardziej naturalne, co pozwoli na większą precyzję w wyszukiwaniu.









Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML :

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>