Czy wiesz, jak wykorzystać potencjał LinkedIna?

4.5
(8)

Czym jest Linkedin?  Jest to portal społecznościowy, na którym możemy docierać do swoich potencjalnych Klientów, partnerów biznesowych. Do korzyści płynących z prowadzenia komunikacji biznesowej na Facebooku czy Instagramie nie trzeba nikogo przekonywać, ale czy w swoich działaniach biznesowych uwzględniasz LinedIna? Jeśli nie to czas to zmienić.

Od czego zacząć?

Samo utworzenie profilu na LinedIn to dopiero początek drogi na tej biznesowej platformie społecznościowej. Klucz do sukcesu stanowi właściwa optymalizacja oraz ciekawe publikacje. Poznaj działania, które poprawiają Twoje wyświetlania nawet o 30%. Zadbaj o:

  • uzupełnienie profilu o zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, które będzie odpowiednie do prowadzonych przez Ciebie działań
  • uzupełnienie profilu o swoje poprzednie miejsca pracy i doświadczenie zawodowe
  • regularne publikowanie wartościowych treści, które będą związane z naszymi zainteresowaniami oraz zawodem

LinkedIn – jego największe zalety

LinedIn wpływa na odbiór i popularność marki, zarówno marki biznesowej jak i osobistej, poprawiając tym samym jej reputacje i pozytywny wizerunek. Firmy aktywnie działające na LinedIn postrzegane są jako godne zainteresowania i profesjonalne. Reklamodawcy wybierają LinedIna jako największą profesjonalną platformę łączącą ludzi biznesu. Nie tylko możliwość dokładnego targetowania po funkcjach i stanowiskach zawodowych okazuje się kusząca dla reklamodawców. Możliwość przyznania dostępów do profilu na różnym poziomie, okazuję się dodatkową wartością. Role takie jak SuperAdministrator , Administrator Treści, Kurator czy Analityk to odpowiedź na charakter prowadzonych działań, za które odpowiedzialne mogą być osoby z wewnętrznego działu marketingu lub agencja marketingowa, agencja digitalowa. Przydzielenie poszczególnej funkcji chroni również właściciela firmy przed niepożądanymi działaniami. Jeżeli zlecamy agencji prowadzenie naszego biznesowego profilu na platformie Linkedin, możemy przydzielić takiej osobie rolę Administratora Treści.

Uprawnienia, które możesz przydzielić w swoim zespole

Dużą zaletą przydzielania poszczególnych funkcji jest to, że takie uprawnienia możemy również przydzielić w panelu reklamowym, dzięki czemu Klient może mieć podgląd na zamieszczane przez Agencję reklamy. Jednocześnie Agencja na pewność, że Klient nie zmieni ustawień reklam lub jej treści, ponieważ uprawnienia, które posiada ograniczone są do podglądu danej kampanii. Panel reklamowy na Linkedin bardzo przypomina Menadżera Reklam na Facebooku. Tutaj również znajduje się podział na cele reklamowe. Kolejną podobną funkcją jest pixel, dzięki któremu możemy mieć możliwość mierzenia konwersji ustawienia reklamy remarketingu. Reklamy na Linkedin wymagają znacznie większego budżetu mediowego, często stawki są kilkukrotnie wyższe niż na Facebooku. Jednak często wiąże się to z większą jakością uzyskanych leadów.

LinedIn to mocno networkingowe medium społecznościowe, które wymaga przygotowania treści zgodnie z pewnymi zasadami. Chęć pokazania się z jak najbardziej profesjonalnej strony, wymaga specjalnie opracowanej treści opartej na wiedzy z zakresu działania firmy. Zwiększanie świadomości marki, liczby konwersji i interakcji z odbiorcami, będzie możliwe, dzięki zastosowaniu interesującego przekazu w postaci case study i prezentacji realnych wyników podejmowanych działań.

Myśląc o planowanej komunikacji i kampaniach reklamowych, podstawową kwestie stanowi wyznaczenie celu działań. Na etapie opracowywania strategii należy odpowiedzieć sobie na pytanie – czego oczekujemy od adresata komunikatu. Wyznaczony cel określi nam, czy realizujemy działania z zakresu góry lejka sprzedażowego, budując świadomość marki czy ten etap mamy już za sobą i przechodzimy do finalizacji intencji zakupowej.

Jeśli jesteś ciekawy efektów naszych działań na LinedIn dla klientów B2C i B2B, skontaktuj się i poznaj możliwości działania dla swojej firmy.

Zapraszamy do oceny

4